fredag 3 juli 2009

Internet!

(Detta inlägget skrevs på fredagkväll, men blev tydligen inte publicerat...)
Internet igen äntligen! Vi har efter sjuktiden; flyttat till Frierichshain!:D Till en ganska nyrenoverad liten sak, som är på första våningen. Vi har fik och barer, barer, barer utanför och runt omkring oss. Och även vår tyska kompis Tobi. Friedrichshain är nog det mysigaste området i hela Berlin, tycker jag nu. I Kreuzberg tycker jag att det kan vara lite för högljutt. Inget emot multikulturella områden egentligen, men är lite mättad efter Wedding, så i Frie. bor det mest tyskar, och det känns bra.

Johan och Annika har kommit tillbaka till Berlin för en månad, vilket känns kanon! Det blir mycket häng med dom framöver.
Mina Rad och hennes tjej kompisar Anja och Alicia är också här nu, vilket är skitkul. Vi möttes upp i tisdags och åt lunch, och senare på kvällen sågs vi i en park i Kreuzberg och drack lite för mycket vin. Sedan drog vi till ett Fashion Week event, sedan vidare till Hof96 för att se Posh och Sunday uppträda. Det var en bra kväll, massa fashion folk, vilket kanske var en aning tröttsamt men det var väldigt kul. Jag hade inte druckit på en och en halv vecka, och kanske inte ätit så bra, för full blev jag och cykelvägen hem gick sisådär. Jag pallade inte första lektionen på onsdagen, tyvärr.
På onsdagen hängde vi med J & A och gick till Club Der Visionär på kvällen och mötte upp Mina.
Igår, torsdags, städade jag på fiket, och sen kom Mikaela dit och då började det spöregna. Vi drack en öl, och tog oss efter regnet bort till Scotch and Sofa som är en vrålmysig pub som Joanna lyckligtvis introducerade mig för i november när vi var här.

Idag var vi i skolan, allt gick bra, sen har vi solat och ätit i en park, Mikaela och jag. Tyvärr så har jag inte sovit nånting, så jag kommer bli trött tidigt ikväll.
Nu sitter vi och dricker bubbel och ska cykla bort till Jannowitzbrücke där Schwedenparty gänget har arrangerat ihop Midsommar Festival som är i tre dagar och fullsmockat med massa bra dj´s från överallt. Blir nog en bra natt.

Här följer dom enda tre korten jag har tagit sen jag blev sjuk. Med kommer imorgon... Puss på er.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget