lördag 18 juli 2009

J&J

Sån lyx jag hade igår. Joanna ringde från Norge och vi pratade i en timma. Jag låg ner på sängen och höll inte ens i mobilen utan lyckades balansera den på något vis på kudden och lät den falla mot mitt öra. Så där låg jag, och fick spy ut hat ett tag, som blev besvarat med skratt, förstående, lite kritik och mycket bra råd. Och även hat. Inte mot mig, självklart.:)



Idag hade jag lyx en gång till, Jonna ringde mig från Sydney på skype. Tyvärr så suger ju alltid skype´s uppkoppling, så båda fick upprepa vad dom sagt typ tusen ggr, men det var jätte skönt i alla fall att få prata av sig med henne med. Det blev en hel del rådgivning och förstående ord där också.

Det är jobbigt att ha ens käraste vänner så långt borta tycker jag. Det blir så himla påtagligt när man är ledsen och behöver dom nära.
Men tur är, att ni bara är ett samtal bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget