tisdag 14 juli 2009

Kreuzberg eftermiddag

Turkiska matmarknaden vid Kottbusser

Mitt favorit hus längs kanalen vid marknaden


Utsikt höger där jag satt gömd under träd

Utsikt vänster


Ett dockhus



Jag älskar U1:ans gamla vagnar

Jag åker nästan aldrig kollektivt längre, eftersom att jag har cykel. Men, ja, ni vet ju varför, nu så åker jag vagn istället. Känner inte riktigt att jag är redo för cykel på ett bra tag.
Idag efter skolan (som E skippade), så gick jag ner till en park och satt där och skrev ett brev till en av mina bästisar i Göteborg. Älskar handskrivna brev, eftersom att jag själv aldrig får dom, så tänkte jag att jag ska skicka ett. Det är så himla fint tycker jag.
Så där satt jag och skrev. Sen bestämde jag mig för att om nästa U-bahn station jag går förbi, har en vagn som går direkt till Kottbusser Tor, så skulle jag hoppa på den och åka ner till den turkiska matmarknaden som är varje tisdag och fredag. Den jag kom till hade U8:an som tog mig dit.
När jag kom fram märkte jag att jag bara hade 5 euro att spendera, men visste att jag skulle kunna hitta en del för det ändå. Jag köpte:
4 avokado´s för 1euro
3 annanaser för 1 euro
Bulgur för 1,50 euro (som för övrigt inte ens finns i mataffärer)

Super nöjd satte jag mig på andra sidan kanalen under lite träd och skrev klart brevet. Tog lite kort över min utsikt, det var så himla fint. Lugnt. Och skönt. Bra att vara ensam ibland. Jag skrev klart brevet, filosoferade en liten stund, sen slängde jag över all min packning på min stackars högra axel (som får ta ALL skit nu) och promenerade vidare genom Kreuzberg och tog kort på några hus. Jag har ju inte gjort det än, bara sparat dom på näthinnan för mig själv. Men jag bestämde mig för att jag inte hade bråttom utan skulle ta kort på det jag ville. Så här är några kort på några fina hus, och ett kort ifrån U1:an som tog mig nästan hela vägen hem. Älskar dom vagnarna, dom är så fina med sin gamla inredning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget