onsdag 8 juli 2009

Kalas på rooftop, tisdag






Igår bjöd Tobi in oss till en födelsedags fest på ett rooftop. Grymt tänkte jag, det har jag ju vart på innan och det är ju as coolt.
Så efter en timmas power napande på kvällen och lite läxläsning åkte jag till Tobi med Mikaela och Erik, och sen kom Johan och Annika. Vi drack hemma hos honom ett tag, sen gick vi till festen, som skulle ligga runt hörnet, men var en promenad på typ tio minuter.
Vi kommer dit, går 5 våningar upp tills vi kommer till vinden. Där står födelsedagsbarnet och hälsar oss välkomna och innan vi klättrar upp för stegen (som såg lite sisådär ut) så sa hon "akta er lite för kanten, och även alla plexiglas fönster".
Jag klättrade upp, och det första jag tänkte va; "SÅÅÅ faan heller!" 30cm från luckan som jag kom upp ur var sjävla kanten. Alltså 6 våningar rakt ner på en innergård. Jag trodde jag skulle smälla av, och klättrade trots det upp, och gick direkt och satte mig ner vid en skårssten och höll i mig. Man får fasen inte bli för full här uppe alltså! Det var flera stycken som stod väldigt nära kanten och drack öl, och taket som vi var på kunde jag direkt se att det inte är till för att ha en fest på. Jag hade fruktansvärd svindel ett tag, och tänkte bara; Okej, jag kryper fram till luckan sen, det är lugnt, det kan man väl göra?
Jag drack endel vin och satt och pratade med lite folk, och efter ett tag tänkte jag inte ens på vart jag var längre, skit bra!
Vi stannade inte jättelänge utan cyklade hem runt 1-1:30 nånting, somnade runt kl2. Var ändå sjukt trött imorse när vi skulle gå upp till skolan.

Lägger upp lite bilder från igår. Tyvärr så är min kamera skit, och jag vet ingenting om regigering, inställningar eller nåt sånt, så man kan inte se den vackra utsikten vi hade, men på ett par kort synd det iallafall att vi var på tak!

Nu ska jag köpa en flaska billigt bubbel på hörnet, ta en cigg och äta jordnöts bågar i badet. Skylle på mens eller nånting annat. Eller, helt enkelt UNNA mig.
Peace OUT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget