lördag 25 juli 2009

Mellanstadie disco

Igår kväll gick Stina och jag till Bangbang club för att ge pop nerven lite avlastning.
Aldrig mer. Inte där i alla fall. Bara turister, bara spanjorer, sydtyskar, norrmän, amerikanare, osv, osv... ÅÅH! Och alla är ungefär 17 år. Okej, kanske lite äldre också men dom beter sig som tonåringar. Dom går till den här klubben, tycker att det är suveränt, dansar, dricker, flåsar, hånglar och tycker att "shit, Berlin´s klubbliv är verkligen helt galet alltsåååå"! Låt mig även lägga till den så kallade dj:n spelar en låt av Nirvana, låten tystnar, sen kommer en The Killers låt. Ungefär så duktiga är dom. Gud.
Jag hade druckit lite öl innan vi sågs med Sara och Mareike, sedan gick Stina och jag till en bar och drack otroligt goda drinkar, sen bangbang. Så vi var båda ganska fulla när vi kom, tror jag? På grund av de övriga besökarna så fortsatte jag i alla fall och dricka ganska mycket. På neder våningen satte vi oss och tog en cigg, när en ful tysk kommer fram och bad om en cigg, i utbyte att vi får blåsa i hans alkoholmätare. Vilket bra byte tyckte jag, blåste och den lilla mannicken visade på 1,650. Ingen aning hur mycket det är? Låter mycket. Stina blåste 0.970. Hur som, en kompis till honom satte sig o snackade med Stina, och han var tydligen ganska rolig och dom pratade bara tyska. Då kom den där fula tillbaka och frågade om jag var uttråkad. Nej svarade jag. (Varför tror killar jämt det, bara för att ens tjej kompis pratar med en kille? Jag KAN ha kul på egen hand en stund.) Han satte sig, som att han skulle vara "min" tysk. Det var även det vi kallade honom efteråt. Han frågade massa tråkiga, onödiga saker. Jag svarade kort, utan några frågor tillbaka, eftersom att jag inte hade något som helst intresse av att prata med honom. Han tyckte att vi skulle prata tyska istället, så frågar han; "Wo wohnst du?"- (vart bor du). "Ich wohne in Berlin".- "Was??"- "Ich wohne IN BERLIIIIIN".- "Was? In english?" -"I live in Berlin!!" Gud, hur svårt var det liksom? Så sa han att han tyckte att min tyska inte var så jättebra. Nänä, suck. Han gick, jag var nöjd.
Vi gick upp och dansade ett tag till, sjöng med i lite goa låtar, puttade bort spanjorer, skakade på huvudet åt tyskar och försökte att inte få öl spillt på oss.
Sen, out of fucking no where, kommer "min" tysk tillbaka. "Do you wanna kiss?" -"What? No!" -"Why not, am I that ugly?"- Jag ville säga ja, men jag vet bättre så jag sa; "No, but I have a botfriend."- "Well, I have a girlfriend. But were partying!!"- (Partying? Killen, en jäva turistklubb! Vaddå we are partying? Give me a BREAKE!) "Well, I don´t wanna kiss you anyway."- "Oh, but you are so beautiful" sa han och gick. Va? "Men du är så vacker"? Och gå? Jag fattade inte vad han menade. Dom ville ha med oss på efterfest, och "Stinas" tysk gick fram till henne och sa; "I know that your friend don´t wanna kiss my friend, but do you wanna come to an afterparty?"
Jag tror bestämt att vi gick i mellanstadiet igår.

Vid kl5-5:30 gick vi till White Trash och mötte upp (vad jag tror va) en lite halvfull Erik. Han hade druckit massa gratis efter att han slutat. (Han har för övrigt, VARJE kväll, 9 gratis drinkar i baren?! Det är helt sjukt mycket! Grattis!) Jag ville fortsätta, men Erik mutade med gratis taxi hem, så så fick det bli. Somnade långt efter att vi kommit hem, och självklart vaknade jag vid kl 12-13, och fattade på en gång att alternativet gå upp nu, inte var ett alternativ. Så jag somnade om, och vaknade vid 15:30 igen.

***
Nu lyssnar jag igenom mina favoriter i SR´s Sommarpratar arkiv, och ska gå och handla lite Sekt.
Elina och hennes Viktor kom till B för ett par timmar sen, dom bor på ett hostel runt hörnet, så ska möta dom när dom vaknat. Käka middag, sen kl 00 ska jag till Disco Mystix på Stadtbad, The Presets spelar (!!!), och sen arena/Badeschiff som har Schweden party grejs med Fabian Bruhn m.fl. Bra natt. Om jag kan bli av med min bakfylla...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget