söndag 12 juli 2009

Mega Spree Demonstrationen - Folkfest



Längs med Warschauer strasse



Så jävla mäktig känsla, alla går längs med muren. Helt sjukt mycket folk!


Den bästa techno bilen, helt stört bra dj, så Tobi och jag gick med den och dansade oss fram

Tobi och jag möttes upp långt efter att demon skulle ha börjat, men vi hann ikapp den väldigt snabbt uppe på Warschauer bron. Därifrån gick vi med hela vägen längs muren och east side galley, förbi bar25 (där alla började gapa och tjoa o ha sig, bort till Rathaus där själva demon tog slut, och festen började. Hela demon var väl egentligen en fest, alla bussar/flak som klubbarna hade annordnat hade ju 2-4 dj´s på varje, så det var ett långt jävla techno tåg som intog Berlins gator. Den vi gick i var ju bara en av TRE lika stora. Alla möttes upp vid Jannowitzbrücke. Det var jättemäktigt! Sen åkte vi båda hemåt, eftersom att Tobi skulle ha fest från 22 och klockan var runt 20-20:30. Jag stack hem, käkade, tog painkillers och åkte hem till honom runt halv elva.Hans fest´s tema, var klippning och rakning. Han skulle raka av sig allt sitt hår, och tyckte att det va en bra anledning att ha fest. Det var tre andra killar som också rakade av sig sina frisyrer. Jag skulle vara den enda tjejen, skulle raka av lite hår på sidan, som en halv undercut. Har velat det jättelänge, men det var ingen som var tillräckligt nykter. Så det blev inget med det igår, men jag lovar att det kommer inom en snar framtid...




Nej, jag lovar, detta kommer INTE att bli någon jävla modeblogg, det finns det för många av. Men jag kommer säkert visa upp lite bra 2nd hand fynd jag gör, mest för att det kan va lite kul? Men dom här korten är med bara för att jag kom på mig själv med att ,som ett barn, bara ta på mig lite olika kläder som jag gillar, haha. Så: den vita leopard skjortan är min mammas gamla från 80-talet, hur jävla snygg som helst, sen tog jag E´s jacka som vi köpte på H&M i New York för typ två år sen, så jävla spännande att gå till H&M när man är där liksom? "Finns det svenskt kaffe på hotellet?"-grej, GUD. Gummistövlarna tror jag är från typ, vad heter det, Skopunkten? Tror dom kostade 100 kr. Fick med mig dom från Svealand nu när jag var där. Sjukt bra, eftersom det regnar här som i Göteborg, alltså varannan dag typ. OCH, jag har ett rosa läder band runt huvudet, hippie stajlen, det syns inte så bra på korten, men jag kände mig väldigt snygg! E skulle ju inte med, så därför kunde jag ha det, haha, han tycker att det är det fulaste som finns. Jag kan förstå honom, men mode är ju någonting som växer på en.

6 kommentarer:

  1. skapligt party där du. nu blev jag genast sur på mig själv över att jag inte var på plats.

    SvaraRadera
  2. ja. jag borde pallra mig neråt betydligt oftare. det är trots allt både billigt och enkelt.
    bjuder du på billig sovplats?

    SvaraRadera
  3. självklart! jag behöver bara köpa en soffa...det är det vi egentligen är på jakt efter varje söndag, men sofforna på marknaden är lite... ja, lite för sunkiga helt enkelt. ska försöka hitta en outlet ist. annars köper man en madrass för 25 euro på ett ställe runt hörnet!:D

    SvaraRadera
  4. du är så söt att jag döööööööööööööör beautiful-laaaadyyyy!!!!!!!!!!!!!!!!! missyamissyamissya kärlek

    SvaraRadera
  5. GAH! du kan va söt. när kommer du hiiiit igeeeeen? miss you så mycket att jag försöker att inte tänka på det. <3

    SvaraRadera

som tänkte något efter detta inlägget