måndag 20 juli 2009

B´hain

Helgen var bra, men... speciell.
I lördags hade jag en härlig eftermiddag för mig själv. Gick till ett favorit ställe, "Ryssen" kallar jag det för, pga att deras namn är lite komplicerat. Det finns ett fik vid Rosenthalter Platz som heter nånting med Gorski? Och det som ligger jätte nära mig i Friedrichshain heter Datscha tror jag. Som sagt, "Ryssen". Bästa frullen ever. Där satt jag med gamla modetidningar som jag sträck läste flera stycken i veckan när jag jobbade på NK. Nu aldrig. Vek sidor på bilder eller personer som inspirerar mig. Ska klippa ut dom sidorna och ha dom i mitt block så jag kan titta på dom när jag behöver.




På kvällen kom Emmanuel och Jessi till mig, vi satt och drack sekt/juice/vodka drinkar. Sen kom Mai och Daniela, som var rätt så jävla trötta efter sin natt på Watergate.
Vi drack och tjöta, sen bestämde vi oss för att ta taxi till Rechenzentrum och se Trentemöller, jag var sjukt pepp. Vi kom dit, och kom inte ens in för att det var så knökat. Kunde höra musiken utanför, men klockan var nog... närmare halv fem när vi kom dit, haha. Sjukt egentligen? Dom kom till mig kl21, och vi drog 4:30. Hursom, vi tog en ny taxi till Berghain. Köade en stund, oc
h kom sedan in.
En sak jag tycker är så fascinerande med B´hain, är att det från början är en bögklubb, som har invaderats av oss! Hemska människor, som inte låter bögarna ha ett ascoolt ställe för sig själva, utan då ska VI dit? Aja, det är fortfarande jättemycket bögar som går dit. Och många a
v dom, dom flesta faktiskt, är riktigt jävla biffiga. Vi pratar männen som man ser på gymet och typ tänker "huga, vilka JÄVLA muskler", tribe tatueringar o.s.v. Dom, är där och dansar och hånglar med killar som ser likadana ut. Det är helt lovely, jag älskar det. En sån liten knutt blev jag iallafall vän med i kön. Han var inte skit biffig, men ganska. Han tog min mail adress när vi väl va där inne, och mailade idag. Så himla fin, bjöd in mig på ett par galleri events i veckan. Ska bli kul.:)







Kom hem klockan... 9 på söndag morgonen? Inte så farligt. Jag och en annan tjej bestämde oss för att ta en short cut, och kom till en dead end. Hade vi vänt om hade det tagit aslång tid att komma hem, så jag sa att jag kunde hjälpa henne över staketet, det slutade med att min redan dåliga axel, i stort sett hoppade ur led, och blev ännu värre. Så jävla korkat. Vi kom hem iallafall.


Idag blev jag uppmuntrad av en halv amerikanskindian/spansk/japansk kille? Rolig mix. Fick veta att jag är vacker, och blev utbjuden på middag. Tyvärr så hann jag säga vart jag går i skolan innan han hann fråga om middag, så nu är jag rädd att han kommer stå utanför imorgo
n... Skulle va så creepy!

Pga foto förbud på B´hain blev det inga kort där inne. Ni får komma hit, och se det live istället!

(Utanför kl8-9 nånting. Kom då, ingen kö!:D)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget