torsdag 30 juli 2009

Ich bin so müde

Ja, faan va trött jag är då.
Igår provjobbade jag för andra, och sista gången, bara några timmar. Jag somnade som en stock efter E´s och min långa dag i Treptow Park, men sov dåligt. På jobbet kändes det skit. Mia, en tjej jag jobbade med, var så jävla petig och på mig hela tiden. Kom igen, tänkte jag. Jag har ju för faan jobbat med det här i 3 jävla år! Jag vet vad jag gör. Men jag är invandrare, okej?? Jag kan inte tyska flytande. Jävla kossa.
Neeeeeej, vad fult sagt. Jag är trött, det är därför.
I ALLA FALL, så igår kväll runt kl19 var jag helt död. Så jag duschade och la mig på sängen, för att plugga inför mitt CSN prov jag hade idag (om jag misslyckas och är borta med än 20% måste jag betala tillbaka enmassa pengar nu och blablabla), så jag hällde upp ett glas sekt, hämtade jordnötsbågarna och la mig på sängen.
Med datorn. Vad gör den här? tänkte jag. I mitt knä? Hm. Dåligt.
Slutade med att Tobi och jag snackade på skype ett tag, och den lille djäveln lyckades övertala mig att gå på en middag i Kreuzberg. Så jävla korkat. Så inget plugg gjort, och jag tog på mig igen, sminkade mig igen och runt 22:30 möttes vi upp med vin och öl, och drog till hans polare. Dom hade lagat massa god mat, och vi var väl kanske 5-7 personer. Alla super trevliga. Min och Tobi´s kväll slutade med att vi lämnade alla på golvet i en av killarnas rum, medans dom fortsatte att röka massa gräs. Vi missade sista u-bahn och gick hem. Var i säng vid 2:30, fortfarande inte pluggat nånting. Skulle ha: gått upp 7:30, skola 9-12:30, plugga en timma, prov 13:30-15:30, jobba på Gallery 15:30-20:30, jobba på fiket 20:30-22:nånting. GAH, vilken dag.
Jag sket i lektionerna, men var uppe o pluggade istället till provet.
Hela dagen har gått rätt bra. Jag är trött nu, och ska sova. Får se om jag lyckas lämna datorn här vid skrivbordet, eller om den följer med ner i sängen.

Yeiy, imorgon fredag! Ska nog jobba på söndag, så imorgon ska jag festa rumpan av mig! Bis später! Tschüss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget