torsdag 23 juli 2009

Stolt

Idag efter skolan gick jag med mitt CV till en skitcool butik på Oderberger strasse, som jag visste sökte personal. Jag var skitnervös innan, och har för första gången i mitt liv fått tre fula jävla finnar, bredvid munnen. Så jävla typiskt tänkte jag.
Jag gick in, pratade engelska, och den snygga tjejen som tydligen var Andrea som jag sökte, kollade på mig och sa direkt att om jag inte pratar tyska går det tyvärr inte. Jag svarade skit snabbt; Ich verstehe besser als ich sprechen kann! Och fortsatte så. Hon stannade upp och lät mig fortsätta. Jag berättade om mig själv lite snabbt, mitt förra jobb på FilippaK och NK Designers (namedroppade självklart några märken vi har där), skola, Berlin vad jag gör här osv. Svettades som en gris och tittade typ ner i marken lite då och då. Det här går åt helvete tänkte jag.
När hon lyssnat, tänkt en sekund, så frågade hon hur ofta jag kan jobba. Jag svarade snabbt JÄMT. Hon bad mig komma tillbaka två timmar senare för att provjobba. Kl16 var jag på plats, och 16:45 frågade hon hur jag tyckte att det kändes och erbjöd mig vad jag tror är en heltid.
Jag är så jävla grym!
Dessutom sa hon att hon framåt hösten kommer att behöva en store manager, och eftersom att jag varit det innan så sa hon att om allt går galant, så... Men ska inte säga hej, I know. Men fan va fett allt känns nu.

Berlin, I came, and I´m staying!

8 kommentarer:

  1. oo grattis!
    man ska visst säga hej! grymt jossan!!

    SvaraRadera
  2. fan va gött!!! jag är supersuperglad för din skull! nu kan vi luncha ihop. eller så kommer jag bara och hänger hos dej i butiken när du känner dej ensam. för dom brukar bara vara en och en där va?!

    SvaraRadera
  3. taack!:D det känns helt superduper!
    ja, jag tror att det blir många dagar ensam där faktiskt! det är ju en rätt liten butik, fattar inte hur man ska kunna ta lunchrast?? får stänga butiken kanske? anyway. 60euro/dag (8timmar) rakt i handen! låter rätt bra tycker jag. plus provision!:)om två veckor ska jag jobba 5 dagar, så det blir ju 300euro innan provision.

    SvaraRadera
  4. wooooow! första gången jag kunde kommentera :D :D

    SvaraRadera
  5. whoooohoooo!
    då är det av dig man ska handla sen.

    SvaraRadera
  6. satan, är ju asbra. provision på det liksom, för att vara berlin och svart så är det helt galant får jag säga. ja, alltså när jag varit där så har personen som jobbat ätit i butiken, vid kassan liksom. ibland så har en polare kommit dit med mat från café eller så, eller får du väl plocka med dej lite sallad eller så. finns ju både positiva och negativa sidor med att jobba i sådan liten butik. men dom har fina kläder och det ligger på en gata med softa människor, så det lär ju bli kul ändå. vi ses om några veckor, då vill jag veta allt om hur det går.

    SvaraRadera

som tänkte något efter detta inlägget