lördag 11 juli 2009

Deomanstration på schemat

Lördag morgon. Myst med finaste i sängen, men blev rastlös när han ville somna om så jag gick upp. Tänkte att jag för en gångs skull skulle ta och göra frukost på sängen, så gott det går med bara höger arm. Koka kaffe och göra en god äggröra med lite hackad vitlök, oliver och lite frukter vid sidan av.
Fatta besvikelsen när jag öppnar kylen och ser att vi har ett ägg kvar. Kom ju sedan på att E är ju allergisk mot typ alla frukter, så det hade ju inte gått ändå. Men kaffe? Det tackar aldrig någon nej till. Kommer in i sovrummet igen, och han har redan somnat om med iPod i öronen och ser väldigt bakfull ut. "Kaffe?" "Mm... kommer snahhrt..." Det var 1 ½ timma sen. Mer kaffe till mig!



Min gula läx fotölj.

Som ni ser har vi flyttat till en lägenhet som ligger på första våningen, så man behöver aldrig känna sig ensam. Jag har öppnat fönsterna ut mot gatan och satt en krukväxt i vägen, så jag slipper ta på mig byxor och kan strosa runt i E´s stora skjorta. Det är mysigt att ha folk som går förbi tycker jag. Tror att det ser rätt mysigt ut när man går förbi, ser en tjej sitta med sin dator i en stor stol, lite ljus tända, kopp kaffe och lyssnar på Edith Piaf på hög volym. Det är precis vad jag gör nu.


Kaffe, avokado macka, smärtstillande brustablett, mitt rosa tankblock och ett häfte med "200 skurrile Fakten, die du nie mehr vergisst"-sjukt rolig

Kollade precis på korten jag tog igår på mina blåmärken och min uppsvällda axel. Det syns nästan ingenting på korten eftersom att blixten blixtrar bort det blåa, lite dumt. Men imorse såg jag i spegeln att axeln börjar bli lila nu, så imorgon kommer det nog se kul ut. Då ska jag visa er. Fyfan alltså, ser ut som att jag har varit i värsta slagsmålet med alla blåmärken. Inte så kul så här på sommaren när man vill gå runt i tunna kläder. Inte för att det är ett problem som jag tänkt på förrän nu, absolut inte. Snarare tänkt på smärtan.

Igår kväll drack jag en starköl och kollade på film med E innan han kilade iväg till vår kompis Kira som hade fest i sitt WG (=när man delar våning med någon). Jag ville verkligen följa med, och hon bor dessutom jättenära så jag tänkte att en promenad bort och hänga med lite folk kan ju inte skada? Men sen kom jag på att det antagligen skulle vara ganska många fulla människor som inte kommer se eller veta att min axel är helt förstörd och råka ramla in, gå in eller stöta till mig. Så jag stannade hemma och kollade på film istället. Men på grund av den där ölen som jag hade druckit fick jag ju absolut inte ta det roliga pillret med morfin i, så jag fick somna på smärtstillande istället för med muskelavslappnande. Det gick bra, jag var helt slut ändå, och sov faktiskt helt okej. Eftersom att jag fick reda på att ingenting är brutet så känns det lugnt att det gör ont, innan vad jag ju rädd att ett ben skulle trycka sig genom min hud och sticka fram, lite scary.

Nu ska jag duscha och väcka E. Om en timma kommer Johan och Annika hit på kaffe och tar med sig något gott till. Och sen, det viktigaste idag: DEMONSTRATION! Detta är en väldigt viktig! Till er som varit i Berlin, ni vet alla barer och klubbar längs med Spree? T.ex: club der visionär, bar25, hoppetossa, Rechenzentrum, Arena osv osv? Staten här har bestämt sig för att ALLT längs med Spree ska plattas ner och att det ska byggas höghus där?! Det är helt galet! Detta är hjärtat i Berlins klubb liv, och det är där dom bästa och fräckaste och mysigaste ställena ligger! Det är vansinne att ta bort allt det. SÅ, klockan 16 ska jag ta mig en liten bit bort bara, typ 200 m, där en at dom tre demonstrationerna börjar. Det kommer vara tre stycken som börjar kl16 från olika håll i staden, och alla möts sen upp vid bar25 runt kl19. Om tillräckligt mycket folk kommer så kommer staten att lägga ner förslaget, så jag hoppas att folk pallrar sig upp och går!!!

2 kommentarer:

  1. jag sympatiserar från sverige och hoppas på att mekel-byråkratin tar sitt förnuft till fånga.

    SvaraRadera
  2. tack!:D
    shit alltså, kom precis hem, festen fortsätter ju antagligen hela natten, men jag ska hem till kompis på fest ikväll så jag va tvungen att gå. men SHIT alltså, SÅ jävla mycket folk! tog lite kort, men det synd inte så bra, och jag var ju bara med i EN av dom TRE som var! hel lyckat alltså! hoppas dom fattar vinkeln och lägger ner förslaget!

    SvaraRadera

som tänkte något efter detta inlägget