söndag 12 juli 2009

Söndag med marknad och Open Air

Älskar havet av färg

Marknaden är så himla mysig och personlig

Erik nöjd på en av våra höga stolar
På väg till Open Air och Karaoke baren



Det enda korten från OA´t, försökte få ett fint kort på kanalen


Så idag har min axel gjort helt sinnessjukt ont. Det har varit nästintill outhärdligt.
Igår kväll efter Tobi´s fest, som var sjukt rolig, gick jag med ett par tyska tjejer och en kille från Amerika hemåt. Det visar sig att dom bor 20 meter från oss, så vi köpte öl runt kl4 och satte oss i en lekpark som är precis utanför oss. Vi satt o drack och tjöta skit tills kl5 tror jag, då var det liksom dags.

Idag gick vi upp klockan 12, och E gjorde frukosten som jag skulle gjort igår, alltså äggröra med massa gott i, och kaffe. Kl14 kom en gubbe hit och kollade på vårat avlopp under diskhon, eftersom att det suger balle och det har läckt vatten och det är äckligt och onödigt.
När han gått gick vi till marknaden vid Boxi platz och köpte två finfina höga stolar som vi velat ha ganska länge. Jag unnade mig en ring so jag varit sugen på jättelänge, och jag tror att killen gav mig fel växel för jag betalade bara 4 euro för den, dom brukar kosta 6. Jag var nöjd med det, E va nöjd med stolarna och vi köpte varsinn Club Mate på vägen hem och var nöjda ihop.
Hemma väntade vi på besök från Johan och nyinkomna Elliott som åkt buss från Gbg. Dom skulle repa, så vårat vardagsrum, som även är kök, blev vardagsrum/kök/replokal och trång. Jag satt med headphones och lyssnade på egen musik och surfade, och dom repade brevid, jag hörde ingenting.

Sen mötte jag upp Tobi igen, och vi mötte upp Daniela och gick ihop mot en Open Air på Köpenicker str, Electronic Waves hette den, typiskt tyskt namn på en klubb. Vi stannade på en Karaoke bar på vägen, för Daniela känner ägaren och bartendern, och jag tog en Bionade och halsade den. Sen gick vi vidare till OA´t (förlåt Joanna, jag lovade att aldrig säga så...men...ja...) och kom som tur var in genom gästlista, för 10 euro skulle jag INTE betalt kl20 en söndag kväll, när jag inte kan dricka någon alkohol och inte kan stanna länge. Vi hade hyffsat kul, menb gick ganska tidigt. Så nu sitter jag här, nöjd att jag är nykter och hemma i tid, och ska NU ta mig en av dom där "tummen-upp-från-läkaren" tablett och sova gott på den. Jag är SJUKT nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget