lördag 4 juli 2009

Midsommar Festival

Igår cyklade vi iväg runt kl1:30 till Jannowitzbrücke och Midsommar Festival. En tre dagars festival med bara elektro-,house- och techno dj´s från lite överallt. För endast 15 euro har man inträde alla tre dygnen.
Mikaela och jag kom dit, knöddes i kö en stund, och kom sedan in efter lite mindre olyckor.
Stället ligger liksom under en bro? Det låter lite knepigt, men själva dansgolven är under S-bahn stationen, och sen kan man sitta under bron på en fake sandstrand och dingla med benen i kanalen (vilket man inte bör om man inte vill få HIV eller behöva ta stelkrampssprutan om igen), och så hänger det diskokulor i brotaket.

Vi hittade tre dansgolv, med allt från hård techno base, till elektro, till skön elektro-house-mix med snabba latin rhytmer. Dom hade inte öppnat ett enda fönster, och hade ingen ventilation. Och eftersom det dom senaste 4-5 dagarna har varit runt 30 grader varmt, fuktig och tropisk värme, så var det en jävla sauna där inne. Det var helt otroligt! Svettdroppar rann ner för mina kinder, men det gjorde ingenting, för alla runt mig var lika svettiga dom.
Runt kl5:30 cyklade jag hem, skit dumt egentligen eftersom Andreas (Acid Andy) skulle börja runt 6-6:30, men jag kände att jag isåfall skulle stanna till 8-9 och jag ville verkligen sova lite. Så, jag cyklade hem i soluppgången längs med East side gallery (som är den längsta bevarade delen av Berlin muren) och tog kort på mig själv och hade lyckorus på lyckorus.

Mikaela och jag sitter nu med varsinn dator i knäet, dricka rött vin och väntar på att dt ska sluta regna. Så, nu ska jag strax dricka upp mitt vin och cykla iväg till festivalen igen. Dansa till Jor-El och Dimman, och några till. Sen blir det Le Clap spelning (runt härnet från där vi bor) och sedan till Dot club där jag har en mysig listplats som väntar.:)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget