fredag 26 juni 2009

Sjukling

Redan när jag lägger mig under täcket börjar jag frysa. Kryper ihop i fosterställning, och blir irriterad på alla småljud runt omkring mig. Allt hörs så väl.
Några timmar senare vaknar jag av konstiga, alltför verkliga drömmar, och är helt svettig.
Hjärnan känns som en ballong som någon bara blåser större, och större. Ballongen pressar sig mot skallbenet och det känns som att det snart kommer ge vika.
Jag kommer och tänka på när man i skolan fick läsa, om hur dom på medeltiden hade borrat hål genom folks skallben när dom hade huvudvärk, och sedan försökt hälla ut "det onda". Huvudvärken försvann ju i och för sig, eftersom personerna dog. Jag tänker att jag hellre hade velat det, än att ligga här med den jävla huvudvärken.
Jag är för varm för att kunna sova, och ligger bara och vrider på mig. Eftersom jag inte har rest på mig på snart ett dygn, har jag ryggsmärtor och mina ben ömmar som av liggsår. Är inte ens hungrig. Vattnet smakar skit.
Efter nästan ett dygn i sängen går jag upp på toaletten och hämtar vatten. Minns inte vad jag sa till vem, eller vad mer jag kanske gjorde. Gick och la mig igen och sov säkert 12 timmar till.
Igår var jag nästan likadan, men avancerade genom att ligga på lägenhetens mest obekväma soffa. Där skulle Erik också knö sig ner, så vi hade det jätte obekvämt tillsammans. Bättre det än ensam i alla fall. Där låg vi och såg film efter film och serier, någon jävla skit som heter True Blood som jag inte kan sluta titta på, trots att jag jag tycker att alla skådespelarna suger, och manuset är skit. Allt annat är bra, speciellt introt. Jag stör ihjäl mig på att introt är så jävla snyggt, har bra låt, och liksom lovar dig att det du nu kommer få se, är helt suveränt. Och sen suger det stenhårt. Jättetrist alltså.

Emelie köpte glass och Lindenblute tee till oss. Det är något tyskt och jättestarkt tee mot förkylning. Man ska dricka 2-3 koppar, sen kommer man tydligen svettas ut all skit man har i kroppen? Vi drack 3 koppar var, och kände ingenting.
Jag somande på Emelie´s säng, alltså en bäddsoffa, och vaknade av att Erik sa att vi skulle flytta in till våran säng. När jag la mig ner kunde jag inte andas genom näsan, alls, och huvudvärken var outhärdlig. Rotade runt bland pillerburkarna och tog en blandad kompott och gick och la mig.
Jag vaknar några timmar senare och är helt dyngsur. Jag kände hur det rann ner längs ryggen, och när jag skulle flytta på mig, så följde det fuktiga lakanet med. Hela hårbottnen var fuktig. Jag tog av mig täcket med började direkt frysa. Så låg jag resten av natten, vaknade genomsvett, vred och somnade om.

När vi gick upp idag räkte nattens sparade energi knappt till att duscha och tvätta håret. Efter det var jag helt slut. Ändå så började både Erik och jag att packa ner endel saker, både kläder, böcker och lite annat. Nu mår vi båda skit igen, Erik sover. Jag är trött men för rastlös för att sova. Törstig, men inte på vatten...

Jag har på allvar snytit mig konstant i snart 3 dygn. Hur kan min kropp producera så här mycket snor?! Jag förstår inte.
Ge mig en kyra-på-dig tanke, så jag orkar flytta i helgen.

2 kommentarer:

  1. Laddade du ner paris hilton-cpt?
    hoppas du blir bättre snart.
    puss. krya!

    (emme)

    SvaraRadera
  2. Gosh det har vart precis samma för mig, VAR kommer det ifrån???(snoret)BTW True blood är nya grejen bang int! Hur är allt, aj miss joo! Ska till sverige(stockholm) i början av aug, mdet ska bli sjukt nice, heeeej STORSTAD(Goddammit)och typ billighet, DU hade ju dött om du kom hit, om du tycker att vinet är dyrt i Sverige nu hhaaahaa här kostar en storstark 0,5 dryga 80:- :C OCH vi skattar 36%(!!! fast vi kommer ju få tillbaka på skatten nästa år men det suger nu liksom). Sen är det en miljaaaaaaard flugor som bajsar på min vita data, men det är typ 10000 grader varmt och vi har cyklar vi kan låna från hotellet och ta oss bort till campingen där det finns en utlandssemester-pool :) Åh men det bästa av alkt jozze är att jag har börjat bygga en framtidsplan!!! Det är ju det som har gjort mig så frustrerad och angst-gripen de senaste hundra åren hittat typ två skolor nån timme från stlhm, den ena typ förberedande om jag ska till sngapore i framtiden etc. Miss youuuu måste äta nu berättar mer sen! LOVELOVELOVE!!!!!!!

    SvaraRadera

som tänkte något efter detta inlägget