måndag 22 juni 2009

Sverige

Hade inte riktigt tid att uppdatera bloggen under Göteborg vistelsen. Jag var så upptagen med att hänga med alla underbara vänner, och min familj. Men här kommer lite uppdatering!

Midsommar på landet inkluderade:

Nakendop (jag var själv, så det finns inga vittnen, men jag lovar, det var kallt!)
Snapsdrickande (förstår inte charmen med det, det smakar ju skit!)
Massa vindrickande (svider i plånboken att dricka vin i Sverige...)
Misslyckat tårtbak (vill skylla på någon annan, men det var bara mitt fel)
Joggingrunda i för små skor (vill skylla på någon annan, men det var bara mitt fel)
Sill och det gamla vanliga

Kalle och Johanna följde med upp till Kålland, utanför Lidköping där vi har vår sommarstuga, och där vi firar midsommar varje år, och större delen av sommaren. Det var skitmysigt som vanligt, trots att många av gästerna inte kunde komma. Mer mat och vin till oss alltså!

Göteborg hade mer vänner och vinkvällar att erbjuda. Det började med att Kalle och Johanna hade fixat lite mys hemma hos Kalle på fredag kvällen. Mycket folk och dans blev det innan vi gick ut. Blev kalas full, och kalas bakis dagen därpå. Ungefär så fortsatte veckan. Det var födelsedagsfirande på lördagen, söndags fest hos Kalle, grill hos Ejan och Joel, mer vin, mer mat, hängde med tjejerna från Nk på Club Social... Och slutade veckan med förhäng hos Kalle, och sedan Bye bye Luder, som aldrig varit bättre. Det var sista "Det nya Vaga" (men jag tror det kommer mera...) och det firades på parkeringshuset vid Löparhuset, med kanon band och dj´s och alla mina vänner. Det var en kanon kväll!
Jag komer hem kl6, hade inte packat mina grejer, och när klockan ringde kl10 var jag fullare än när jag somnat. Jag mådde sjukt illa, men vi klarade oss till flygplatsen. När vi kom till tråkga Säve satte vi oss utanför i solen. Jag deckade med huvudet på min påse och vaknade när dom sa att alla skulle gå till gaten. Jag tyckte att vi kunde vänta lite, så slipper vi stå där och köa. När vi kom till tullen bad dom oss att skynda oss, och en av tjejerna sprang bort till gaten och sa att "dom sista två kommer nu!". Så jävla pinsamt. Självklart hade jag platsen vid fönstret (trots att jag bad om en plats i gången), och fick genast klaustrofobi ångest, samtidigt som jag började bli bakfull (=alltså en härlig mix av panikångest och illamående). Jag trängde mig förbi den knubbiga lilla damen (som hade platsen JAG ville ha), och suckade och stönade när jag försökte klämma in mina 2 meter långa ben längst in. När jag spännt fast mitt säkerhetsbälte och tagit fram en spypåse i handen, deckade jag. Jag sov innan planet hade lyft, och vaknade lagom till att mina trumhinnor höll på att sprängas när vi skulle landa.

Lägger upp lite kort som får sammanfatta lite vad som gjordes varje dag. Skriver mer om min NYA klass och lärare imorgon. Nu sova, sen plugga, sen städa fiket.

(Sidan vill inte lägga upp några kort nu, gör det ikväll när jag kommer hem.)

2 kommentarer:

  1. club social kommer nog bli mitt stammishak. ska göra allt för att få spela skivor där. så komme du dit och hör en mix av jävligt hård electro och smattrande drum n bass vet du vem som spelar;)

    SvaraRadera
  2. härligt!!!
    det är bästa stället ever. ska lägga upp lite bilder därifrån senare ikv.

    SvaraRadera

som tänkte något efter detta inlägget