fredag 5 juni 2009

Alicia


Igår morse kl8 kom Alicia till Berlin. Vi möttes upp efter skolan. Det var helt underbart att se hennes röda hår sticka fram mellan träden när jag kom cyklades bort till fiket hon hade hittat. Åh, lycka!
Vi hyrde en cykel till henne på en gång. Lika bra tänkte jag. Man ser så mycket med av staden när man cyklar, och det blir så billigt.:)
Vi åkte hem, åt, drack kaffe, pratade, drack mer kaffe, pratade ännu mer. Sen var det dags för mig att röra mig mot fiket som jag städar på. Vi cyklade längs med underbara, vackra Knaackstrasse till fiket. Väl där fick vi kaffe och sällskap av Sara (hennes andra hem). "Chefen" gick, vi hängde kvar, lyssnade på musik och jag städade. Emelie kom förbi och hade köpt med sig vår favorit Sekt, så vi började dricka lite. Vi gjorde oss lite fixade och cyklade ner till Hof96 som hade en skitsnygg utställning. Mycket härligt och trevligt folk. (Underbart att kunna komma till ett ställe och ha 2(!!!) pers att krama om, som jag inte ens bestämt träff med. Helt otroligt!!) Vi hängde där, drack vin, sedan cyklade vi upp mot King Kong där vi skulle träffa Daniela. Hennes kompis skulle ha en performance där. Vi kom dit, jag fortsatte dricka. Efter en stund började den första performancen, det var en kille som körde sitt egna race liksom. Går inte att förklara, men det var sjukt obehagligt, men så rörande och bra! Killarna drog, och då började den andra. Det var två kvinnor (tog ett tag innan jag var säker) som skulle köra burlesque (osäker på stavningen). Dom var båda två rätt så stora, fylliga kvinnor (fortfarande inte säker). Den ena hade ju däremot skägg. Alltså. Skägg. Och även hår mellan brösten, och världens jädra raggarstring. Det gjorde ingenting egentligen, gjorde bara hela grejen mer skev. Jag tycker ju att burlesque är ett töntigt jävla sätt att tycka att strippa är OK, så tycker jag, men med skägget och allt blev det rätt intressant.
Så antingen är det en kvinna med massa hårväxt, eller så är det en man som har bytt kön? Ingen aning, med brösten som skakades runt såg väldigt äkta ut...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget