måndag 1 juni 2009

Söndagsångest...?

...det är omöjligt att ha det här. Det finns så många open airs och klubbar, som får dig att helt släppa att det är söndag, jobb eller skola snart igen, ångest för ny vecka och så vidare. Omöjligt I´ll tell you!
Igår, efter chilling and dilling hemma, så bestämde jag med Sara att vi skulle ses på en open air vid Prenzlauer allee, och dela ut flyers. Pan-Pots spelade, om eftersom att dom ska spela på vår klubb nästa vecka, så tänkte vi att det ju var ett gyllene tillfälle att dela ut till publiken!
Vi möttes, delade ut lite flyers, sen cyklade jag till fiket som jag ska städa på 1,5 timme/2 ggr i veckan. Helt ok faktiskt, hon som har fiket är jättesöt, jag får mat och dricka om jag vill, jag tar med min iPod och lyssnar på musik och soppar osv, får typ 15euro per gång. Perfa!
Emelie kom förbi och höll mig sällskap tills jag var klar, då gick vi 50m ner på gatan och åt indiskt. Kall öl, mat, pratade om kärlek, killar, dumma ex och dumma "kompisar".
Vi förlorade all slags energi, men pallrade oss ändå bort till Bang bang. Min bekanta Clove (som också ska dj:a på klubben) hade mailat på FB tidigare och sa att hon kunde skriva upp oss på listan. Vi kom dit runt 00, betalade endast 5 euro för våra första drinkar, sen var resten gratis. Vi lämnade ut lite flyers, hängde i baren, dansade och svettades som grisar.
Vid kl2, när jag va HELT slut eftersom jag fortfarande bara sovit 4 timmar lörd-sönd, så tvingade vi oss upp på cyklarna, och ner mot bar25 igen. Vi hade ju äntligen fått våra flyers, och kände att vi måste lämna ut dom till folk där, eftersom att dom kommer gilla line-upen och vilja komma. Så vi kom in, gick till baren. Helt plötsligt ligger det en man på marken, greppar tag runt mina vader och börjar låtsas tugga på mina randiga gummistövlar! Jag spelar med och skrattar och låtsas skriker att det gör ont. Han gjorde tydligen det för att han aldrig sett snyggare gummistövlar? (Jag sa inte att dom kostat 100kr på skopunkten, nej). Vi kände oss pepp, och började dela ut flyers till folk.
Problemet här är; folk är väldigt roliga och så, men dom är fortfarande rätt dryga endel av dom, vilket gör att om vi bara skulle stå och ge folk flyers, skulle dom slänga dom. Så vi måste liksom, va roliga, stanna folk, börja prata, och då ge dom flyers och berättade att det är billigt och jadajada. Folk orkar inte med det, dom vill inte stanna o prata. Dom är höga och vill dansa! Vissa är sjävklar sjyssta och lyssnar och snackar, men många inte alls.
Efter ett par-tre timmar med flyersutdelande på dansagolvet, vid vattnet, i baren, till folk vid toaletterna, sittandes I en radiostyrd bil, kände vi att nu är det NOG. Jag hade typ sovit sammanlagd 4 timmar på 2 dygn, och pallade bara in mer. Vi trampade hem, och tror att vi va hemma vid 5-nånting.
Idag ringde familjen jag barnpassar åt, och sa att jag inte kunde komma idag, deras ena son är sjuk. Jävligt synd, jag hade behövt pengarna. Men istället blir det lägenhets look ikväll kl20 i Kreuzberg. 50kvm, 400euro i månaden (ingenting!!), från 1:a juli till sista oktober. Om vi säger ja till den här, så måste vi ju stanna tills dess... Känns lite spännande. Då måste jag ju verkligen fixa mig ett jobb! Lite mer press kanske sätter eld i röven på mig?
Jaja. Erik kom hem från festivalande i Liepzig, WGT. Nu ska vi chilla lite från chillandet, och sedan iväg till Kreuz!


"Kom till vår klubb" på foto. Jag ser bara likdan ut på alla.







Oh yeah, I´m working it på karusellhästen! "Kom på vår klubb, vi är skitroliga och jättecrazy" var vårat budskap. Försök det när du är bakis som f*n och inte sovit nånting!




Sönder stämplad arm.

1 kommentar:

  1. ny adress....
    http://fuck-you-fuck-you-very-much.blogspot.com

    SvaraRadera

som tänkte något efter detta inlägget