söndag 31 maj 2009

king kong & bar25

Igår tog vi oss ner till Neukölln för att träffa Andreas på en loppis. När vi kom dit var det inget folk alls, men en del tält kvar fyllda med allt. Jag hittade en super fin jordglob som jag vill köpa, men försöker att tänka på dom globarna jag ska få gratis i Sverige... måste hålla i min kosing... Så att jag på kvällen kan festa bort dom istället!
Vi gick till ett bageri, köpte fika och gick till Andreas för kaffe. Vi tog oss hemåt efter någon timme, och åkte till Gesundbrunnen Center för att köpa 1,50 sekt och jag ÄNTLIGEN min Matthew Williamson klänning som jag spanat på så länge (en vecka).
Vi gick runt inne i centret, som för övrigt är helt stört stort, och har så mycket roliga affärer (alltså bara fyllda med skit, ni från Göteborg; tänk Pepper och Monsoon på övervåningen i 5:an ). Om du tror att du hemma i Sveirge har sett en riktig tonårs-förorts-överviktig morsa, så har du helt fel. HÄR är dom. Dom är typ 20 år, har tre ungar som alla har på sig lite för korta mjukisbyxor och är lite lätt överviktiga (eftersom att dom springer runt med godis och coca-cola i händerna hela tiden). Mammorna själva har en sån där ni vet, -98 knut på huvudet (eller om det är -96?): slickat hår bakåt, i en ruffsig knut, med spännen, supersprejjat och hemskt gärna en hårsnodd med syntethår på som inte riktigt är samma hårton som dom själva har. Dom är rätt så överviktiga, har en piercing på sidan av läppen och en i ögonbrynet med en glittrande sten i, lite för kort t-shirt med fakeat Ed Hardy´s tryck, en väninna som går vid deras sida hela tiden som ser exakt likadan ut. Ja, JÄTTEROLIGT. Kan inte sluta tycka att det är jätteroligt. Det är Tyskland för mig.
ANYWHO, jag köpte min klänning, och även en jeanskjol i aprikosglass färg. Jättesöt. Cyklade hem i spöregn. Emelie lagade mat, jag satt vid datorn och var helt insatt i mina skype och FB chatter, och gav henne svar som; "hmm...MMm, viiiisst....Jah..? Jaa...det blir nog braah...". Vi åt, såg film, lyssnade på musik och gjorde oss iordning inför kvällen.
Vi cyklade till Brunnenstrasse och mötte upp Mikaela för att gå till King Kong club och dricka drinkar som lite förfest. Dom hade rockabilly kväll, väldigt najs musik. Så vi satt med våra drinkar och blev fulla. Cyklade senare ner till bar25, efter att Andreas vid kl00:30 ringt och frågat "VAR ÄÄÄÄR NIIII?" (Vi skulle kommit till fest med bacon tema, men i brist på utklädnad och regnkläder så drack vi sekt hemma istället). Vi sa att vi skulle ses på b25 om någon timma, vi va på b25 ett par timmar senare och A va sjävklart inte där. Vi dansade, och som om jag fått i något kul i min öl, hade jag fullt med energi! Kunde liksom inte sluta dansa, ville aldrig sluta. Runt 4:30 började solen sakta gå uppåt. Vi fortsatte dansa, och runt kl6 kom A och gänget från baconfesten. Vi dansade på någon timma till, sen va det dags att cykla hem. Emelie åkte en till ett annat "hem", så jag cyklade själv genom Berlin kl7 imorse, med festklänning, rosa ögonskugga med glitter, och kände inte riktigt att passade in bland alla morgonhurtiga människor som va på väg till frukost ställen. Anyway, så var det en jättefin morogn, lite dimmig. Jag va hemma 7:30, och har nu varit vaken sen 12:30. Sjävklart fortfarande framför datorn men har FAKTISKT både tvättat kläder, lagat lunch, kollat på lite serier... Och är snart redo att lämna lägenheten. (För att jag ska va på ett fik 18:30 och städa en timma...) MEN, efter det så ska vi till Rechenzentrum för att kolla in hur allt ser ut inför VÅR klubb där nästa söndag, lämna ut flyers osv, sedan bär det tillbaka till b25.
Jädra långt inlägg. Aja, det är kaffets fel. Nu äter jag soyaglass med hallonsmak och dricker en soyalatte. Unna säjj!


Damerna på King Kong

bar25




Detta kortet togs endast för att kunna visa (utan blixt) hur mycket härliga färger det är. Lampor i träden, diskokulornas ljus, gröna träd. Tyvärr är min kamera för dålig för att kunna få fram det med blixt.



Sista kortet över b25 innan jag cyklade hemåt. Älskar diskokulorna i träden!


Dimmigt på Alexplatz imorse kl7.


Så nöjd med glass och kaffe.

4 kommentarer:

  1. b25, ligger det vid en kanal nära east side gallery?
    i sådana fall har jag traskat förbi där flera gånger.
    vi brukar bo på ibishotellet vid An der Schillingbrücke i city ost.

    SvaraRadera
  2. gud va du har det mysig, snuttan!
    Fast festa till 7? mamma Jonna tycker inte att det är helt ok :P
    saknar dig!
    puss

    SvaraRadera
  3. Ja, b25 ligger förbi Jannowitzbrücke, och mot B´hain och Ostbahnhof? Så innan East side gallery. Utan tvekan den mest hypade, och coolaste klubben i Berlin.:D Schillingbrücke är ju jättenära!

    Ja, haha. Det blri så...Av någon anledning. Alla andra här är ju så jädra höga hela tiden, så dom kan ju hålla på hur länge som helst.:P Men det är som bäst på morgonen, fuckar upp dygnsrytmen helt tyvärr.

    SvaraRadera
  4. åååh MW for lajjfff! När vi gjorde en utflykt till Førde köpte jag tre saker 1 hmbyxor som jag får astajt ass i. 2. MW kaftan som jag aldrig ens sett i verkligeheten för att den var sold out everywhere STÖRT snygg och oändligt beachsexxxy ;)
    3. äntligen sportsbra *in your face gravity*

    SvaraRadera

som tänkte något efter detta inlägget