fredag 15 maj 2009

rooftop party på weekend/massa bilder

Jag med Sara och Daniella
Daniella, Sara, Josefin och Emelie. Man kan redan ana vem som kommer bli fullast.


Emelie är ett barn.
Dom också. Dom ska även gifta sig, så att "mössan" får stanna i Berlin.


Sara och någon dj tjej som var jättelam.

Emelie och jag var lagom runda framåt kvällen.
Sunday sjöng helt fantastiskt!


Ja. I lördags va vi ute och dansade sen dans på picknick. Kom hem nån gång vid 7-8 på morgonen, somnade runt kl9, vaknade kl13 på söndagen och kunde inte sova längre.
Jag gick upp och gjorde mig i ordning och då skrev Sara till mig på Skype och frågade om jag ville med på ett "Rooftop party på Weekend?!" Klart jag ska tyckte jag! Så jag gjorde mig i ordning med glittersmink och gulblomma på kavajen, köpte en flaska vitt på vägen, och cyklade ner i Prenzlauer berg till Sara. Vi satt utanför hennes hus på en bänk i solen i 20minuter, målade tånaglar, fixade sista sminket och halsade i oss flaskan.
Trampade ner till Alexander platz och höghuset mitt på A.platz där dom har klubben Weekend på 12:e våningen. När vi kom till vakterna kände hos självklart allihopa, så vi skuttade glatt förbi kassan och hoppade in i en hiss som skulle ta oss till 15:e våningen. Väl där fanns det en bar, där vi blev tjenis med dom som jobbade där. (Gratis rebbull vodka varje gång vi gick ner alltså.) Sen upp ett par till trappor i ett lite undangömt trapphus, och där...Shit alltså! Ut på takterassen! Det går inte att beskriva utsikten! Jag tappade nästan andan en morgon som jag stod och dansade inne i klubben på 12:e våningen, men det här! Terass (ingen tak alltså), helt frisk luft, massa soffor överallt, en stor bar, dj och dansgolv mitt i solen! Bästa någonsinn!
Så, där spenderade jag hela söndagen. Hade bara käkat frukost, drack på tok för mycket (och för billigt) och runt kl00 var det dags att dra hem. Hade sovit 4 timmar på två dygn, och skola på måndagen, ingen mat i magen osv, så vi begav oss med en gäng New york-bor, Los Angeles folk och några Kanadensare till KFC. Jag åt lite pommes frites, och Emelie och jag bestämde oss för att cykla hem.
Då, mitt i allt, märker sötaste, fullaste Sara att hennes mobil är borta. Hon panikar och vi tar oss tillbaka till klubben, någon svarar i hennes mobil och i detta lyckoruset (på väg tillbaka till Weekend) cyklar hon över ett spårvagnsspår, snubblar med cykeln och hennes vrålhöga kilklackar och ramlar och stukar ena foten.
Ja. Det blev två timmar senare än tänkt, en dag utan mat och massa alkohol, vilket TYVÄRR resulterade i att jag inte kunde gå till skolan i måndags. Jag mådde piss. Men, den spenderades med Sara på sjukhuset. Massa skitsnack och lite kompisbondande, det va najs ändå.

Lite blandade bilder från söndagen! Enjoy!
Kärlek från Berlin

1 kommentar:

  1. darling!
    fan va glad jag blev av att läsa ditt inlägg. du verkade lite gladare och mer uppåt än du har förmedlat tidigare. sjukt spännande med terassfester och faktiskt också stukade fötter. det bidrog till spänningen :D hoppas hon känner sig bättre dock. jag sitter i adams sunkiga rum i svea rikes huvudstad och gör mig redo för en billig och antagligen ganska sunkig utekväll. det är kärlek. saknar dig fruktansvärt massa nu när det börjar närma sig take-off.
    ta hand om dig och så får vi höras via skype nån dag :)
    puss

    SvaraRadera

som tänkte något efter detta inlägget