onsdag 27 maj 2009

Tidsfordriv....

Glomde lagga till att vi sag Fever Ray i torsdag 21/5, och Gossip dagen darpa. Valdigt kul med alla live spelningar som ar har hela tiden. Alltid nagot pa gang...

Nu barnvaktar jag igen, for tredja gangen. Vet inte varfor men jag mar javligt illa... Vet inte vad det kan bero pa. Kanske for lite mat? Hm. Vagar inte riktigt rota runt i deras kok, kanns lite val.

Jag ar sa pank nu verkligen. Jag maste skaffa mig ett javla jobb. Hade jag barnvaktat typ 3 kvallar i veckan, 4-5 timmar per gang, hade jag overlevt pa det. Men tyvarr behovs jag inte sa ofta. Jag har iallafall (antligen) skrivit klart tva olika CV:n som jag ska skicka till ett par olika stallen via natet, och nagra ska printas ut. Hoppas pa att det blir nagot.

Jag har kopt en flygbiljett. Kanns bra, men den kostade pa tok for mycket. Hoppas att det blir vart det.:)
Nu ska jag antingen krakas, eller...inte.

5 kommentarer:

  1. vart ska du flyga?

    SvaraRadera
  2. till göteborg faktiskt. åker den 12:ejuni, hem igen den 21:a. känns bra, har inte varit i sverige sen februari, så hem och säga hej till alla. sen tillbaka hit.

    SvaraRadera
  3. nice. det är väl alltid skönt att komma bort en stund, träffa gamla vänner, dricka öl på haken man druckit öl på tidigare.
    för mig kommer det bli tvärtom. skönt att aldrig återvända.
    snart blir det kanske berlin igen. om jobbet bara kan bestämma sig för om det ska bli en längre trip eller om det bara blir ölhandlande i lübeck.

    SvaraRadera
  4. ja, jag trivs i gbg, så det ska bara bli najs. sen är det klart att man är rätt nöjd över att inte umgås med vissa av dom som bor där... men när jag bara är hemma en vecka, så behöver man ju VERKLIGEN inte ta sig tiden att hänga med folk man inte gillar.
    tycker du ska flytta hit igen, om du trivdes här? känns ju som att du inte mår bra alls där du är nu.

    SvaraRadera
  5. jag har tyvärr aldrig bott i berlin. dock har jag varit med jobbet ett 10-tal gånger under mina 4 år på jobbet. vi brukar vara en vecka, typ. dom tycker om att gå på julmarknaden, vilket inte är så värst upphetsande. men sen brukar det bli en eller två under somrarna. dessvärre, när man åker med jobbet och en handikappad man så kan man inte upptäcka det nattliga berlin lika mycket som man skulle vilja. man måste ju tyvärr hålla sig relativt nykter och tillgänglig. lätt att jag skulle kunna bo där. berlin är min favoritstad.

    inte mår bra är lite en underdrift faktiskt. sopar man huvudet i väggen bara att kunna sova så är läget inte stabilt och då är det dags att göra något radikalt. och bor jag kvar här kommer jag säkerligen sopa skallen i väggen fler gånger. det bor bara idioter här. idioter man trodde man kunde lita på men som nu mer bajsar rännskita på en.
    besök aldrig katrineholm, om du inte har planer på att lämna efter dig en stor giftig bomb.

    SvaraRadera

som tänkte något efter detta inlägget