tisdag 26 maj 2009

15/5-25/5 i bilder.

Här följer bilder från massa dagar. Jag har varit lat och inte orkar skriva varje dag, så nu kommer lite info om allt samtidigt.
Nu i skrivandets stund är det storm i Berlin. Ganska mysigt faktiskt, vi i vårat lilla kollektiv har bunkrat upp mat allt från massor med god mat, till chips, vin, öl, kladdkaka och självklart massa bra filmer på datorn.

15/5 freitag: Vi gick och såg våra Berliner-kompisar i Le Clap spela på ett litet ställe i Kreuzberg. Ljudet var tyvärr lite halvdant, men spelningen gick bra och dom var duktiga som vanligt.


***
16/5 samstag: alla hade dragit till White Trash för att käka middag. Jag var allmänt tonårig och ville absolut inte gå dit. Här sitter jag hemma, sittdansade till Richard Cheese, drack billigt bubbel och förfestade med datorn en stund. Sen drog jag till Andreas kontor, där vi gjorde typ samma sak. Fredrik kom dit, och vi drog ut, hamnade på en fest som var helt knökad med folk, dj set och jag hade hur kul som helst. Jag gick hem kl9:30 och sov till typ kl16:30...

Enda kortet jag tog på festen. Här var nog kl7-8, några sista kämpar kvar!

***
17/5 sonntag: Emelies kompis Karin Eller (ja hon heter faktiskt så) kom och hälsade på. Här sitter vi på söndagen och äter middag ihop med Mikaela på en mysig restaurang i Prenzlauer. Alla var lika jädra bakfulla så våra konversationer var helflummiga och sjukt roliga. Härlig kväll.:)


***
21/5 donnerstag: Erik fyllde år! Vi gick ut, drack drinkar med E&M. Sedan hamnade vi hemma hos några australienare som bjöd på Jäeger och whiskey. Dom hetsade Erik till att dricka eftersom det var hans födelsedag, och dricka gjorde han. När jag tar kortet har vi pausat kl7 på morgonen, på väg hem för att han mådde dåligt. Jag tyckte att vi skulle åka ruschkana, så det gjorde vi. För att bättre på illamåendet alltså.


Det finns så många lekparker i Berlin. Här hade vi äntligen tagit oss hem, och jag såg en rolig sak som jag ville prova. Tvärfulla, stackars Erik stod och vänta medans jag va tvungen att gunga och ta kort på mina nya skor.

24/5 sonntag: Erik och jag möttes upp i underbara Mauerpark i söndags. Jag låg och sola och han kom med öl och Club-Mate. Vi låg och myste länge i solen, helt underbar eftermiddag. (Mina jeans har han snott också..)


25/5 monntag: Emelie och jag satt i Mauerpark efter skolan i måndags, det va stört varmt och för att inte bli en röd kräfta fick E hitta på ett eget solskydd. Rätt snöggt.

1 kommentar:

  1. oh älska snyggbilden på erik. SJUKT bra bild. jag känner typ för att ge dig en myBfishotterthanyours-tischa!

    SvaraRadera

som tänkte något efter detta inlägget