onsdag 20 maj 2009

Josefin; barnvakt och festfixare

Jag tar INTE at mig all cred, Sara har gjort typ allt, ansalange. (Jag ar barnvakt hos ett par fran Australien, darav det engelska tangentbordet).
Ja, jag sitter pa mitt forsta "jobb". Barnvakt at tva pojkar, Florens pa 15 manader, och Felix som snart ar fyra. Florens skrekgrat i 30minuter innan han, helt utmattad, somnade i mina armar. Felix ville kolla pa youtube klipp i typ en timma innan jag lyckades overtala honom att lagga sig pa soffan och kolla pa Nils Holgersson pa tyska. Da slocknade han ganska snabbt.
Ja, och festen! Herregud. Det ar ett jattestort Techno/Dj/Elektro event som har blivit installt sondag den 7:e juni. Sara kom da och fragade mig om vad jag tyckte om ide'n att arragera en NY fest for alla dom som har planerat in den forsta festen. Sara som kanner allt och alla, sa att hon kan fixa nagra av dom dj:sen som skulle spela pa forsta festen, sa att dom kommer och spelar pa varan istallet! 
Detta var en/tva veckor sen, och nu har vi haft mote, och sedan hade hon mote med agaren till Rechenzentrum som ar ett coolt stalle vid Spree som man kan ha grymma fester pa. Han sa ja, och festen blir av! Sa fort vi har fatt svart fran alla dj's sa ska vi trycka upp flyers och lata Alla veta. 
Festen kommer att borja utomhus kl12 pa sondagen lunch, och sluta nandag pa mandag morgon. Emelie och jag ska sta i dorren med gastlista och ta betalt hela tiden. Vi ska ha tre ombyten har vi tankt, och ha pa oss Sara's designade hattar (som ar sma fina party hattar som man har lite tjeckt pa sniskan och blir valdigt piffig i) och vara dom trevligaste, roligaste och charmigaste ever. Det kommer bli kanon!
Sa borja planera er resa hit, och tank pa att ni inte kommer kunna aka hem pa mandag, utan typ tisdag eller onsdag... Om den har festen gar kanon, kommer vi absolut fa arragera fler fester, det kommer bli fett!
Be ready for the discowhipp crew!
(Och eventuellt kommer jag vara barnvakt varje onsdag, och kanske mer... Sa, ja, jag ar 13 igen.)

3 kommentarer:

  1. hahahha, josefin the baby sitter :D ja älskling, du är 13 igen! fan va härligt. jag fnittrade gott när jag läste ditt lilla inlägg.

    kul med festen! håll mig uppdaterad :D
    älskar dig, darling.
    puss

    SvaraRadera
  2. fan vad jag sakna berlin när jag läser din blogg. framför allt från takfesten. åååh, underbara lilla berlin. du är saknad i mitt hjärta.
    känns som att jag saknar en jävla massa nu för tiden. jag hatar att sakna. är det tecken på att jag bara är en svag liten ynklig jäveln, eller?

    SvaraRadera
  3. Jag tror snarare tvärtom? Det är väl suveränt att du känner så? Åk ner hit då! Du behöver någonting som peppar upp dig!! Varför skulle det vara ngåonting dåligt att sakna denna underbara stad?:)

    SvaraRadera

som tänkte något efter detta inlägget