tisdag 1 september 2009

Bye bye Bar25














Ja, hejdå för det här året då. Hoppas det öppnar igen nästa. Jag var där på Open Airen, och där på sista festen. En bra sommar. Vi gick till baren kl17 tror jag, jag hade en jävla tur med kön för att Jessi och Frida redan stått där ett tag, så när jag kom var det typ bara att gå rakt in! Underbart!
Var där, hade skit kul, alla var där förresten. Ja, kan inte berätta så mycket mer, men sjukt bra kväll!

***

Jag har blivit lite lat på bloggandet, det är för att jag jobbar hela tiden. Om jag ska kortfatta:
-Min chef är knäpp i huvudet. På riktigt. Jag tror att hon knarkar en aning för mycket.
-Den asiatiska killen på bilden med mig, jobbar extra i butiken. Han är också knäpp i huvudet. Hänger typ i butiken varje jävla dag, (trots att han inte jobbar) och kallar mig för sin stora syster och säger att han älskar mig hela tiden. Hänger helt plötsligt med mina vänner, och har börjat stalka dom också. Jag dör. Dessutom är han arton år, och den mest bortskämda människan jag nåognsinn träffat. Älskar sig själv och är skit jobbig.
Det är typ det med jobbet. Och, Stina har börjat jobba hos oss, det är super gött. Skönt att ha EN person på jobbet som man kan lita på, snacka med och som man vet att man kan ställa upp för och få nåognting tillbaka.
Förresten så skulle ju jag få löneförhöjning från och med idag... Vad hände med det? Får kolla upp det imorgon...


E och jag har fått reda på att vi får stanna i vår ganska omysiga, med vrålbilliga lägenhet i hjärtat av Friedrichshain, vilket vi är sjukt glada över. I slutet på september ska vi skriva nytt kontrakt med tjejen vi hyr av. På söndag ska jag köpa ett mysigt bord och en mysig fotölj så att det blir lite mysigare helt enkelt.
I söndags var jag alldeles för bakis för att orka pruta. Jag var ute med Daniela och Jessi. Vi var först på baren som jag var på med Essy och Ellen, sen gick vi till Picknick. Jävla skit var det. Det är ett bra ställe, om det är rätt klubb. Detta var rätt klubb, men totalt fel folk. *brrr* Gåshud alltså, äckliga, snobbiga, tråkiga människor som inte dansade till den braiga musiken. Tråk helt enkelt, vilket då fick oss att spendera lite väl mycket pengar i baren, vilket då bidrog till den fruktansvärda bakfyllan. VILKEN iofs försvann efter några timmar på bar25.
MEN, vad jag skulle komma fram till var iallafall att jag inte köpte någonting annat på marknaden i söndags, än två brickor. En till frukt och en till alla oljflaskor i köket. Sen smet jag in i en super mysig butik som hade söndagsöppet, och köpte tre dyra, fina ark inslagspapper som vi nu istället har satt upp på väggen och använder som affischer. Dom kostade 2,30 styck, men tjejen som tog betalt var lite snurrig och tog bara betalt för en, och för nålarna jag köpte, så det blev billigt.:)

Anyway, nu ska jag hänga lite med E innan vi går och lägger oss och typ inte kommer se varann på... länge. Han börjar jobba imorgon, och jag är ledig torsdag, sen är han ledig måndag och tisdag, då jobbar jag, så vi går om varann, SOM VANLIGT.
På torsdag kl10:30 nästa vecka sätter jag mig på ett plan. Och blir borta en vecka... Inte från er, men från E och Berlin.

2 kommentarer:

  1. vad söta vi är. på kortet på mej och dej menar jag. *gillart* *ser lite lulliga ut*

    haha, det där med konstiga kollegor och chefer är nog något tyskt. dock är ju den lilla artonåringen ett kapitel för sej. jag ska göra allt i min makt att han inte får ett jobb på ben sherman också. inte för att jag tror att mina kollegor skulle ha en tanke på det men ja du vet... =)

    SvaraRadera
  2. Gud... kan ringa dig sen och berätta vad han gjorde igår. SÅ jävla dum i huvudet, jag blir tokig.
    Hur jobbar du i veckan?

    SvaraRadera

som tänkte något efter detta inlägget