tisdag 22 september 2009

Ledig måndag








Ännu en ganska halv menlös ledig dag. Jag satte klockan på 11 inatt 02:30 när jag försökte hålla mig vaken för att i alla fall kunna säga HEJ till E när han kommer hem från jobbet. Ses ju liksom inte på mer än en vecka ibland, bara jobbar om varandra. Men jag slocknade, och tydligen kom han hem kl02:50 och försökte säga hej till mig men jag sa "Hurmbhurrrmööheh" ungefär. SÅ, hursom, klockan ringde, jag sov vidare. Till 12:45. Måste vara lite sjuk, eller bara sliten efter helgen när jag bar asover vidare och vidare. Gick upp, koka kaffe, gick och handlade, duscha och gjorde mig iordning och var klar... ja, ganska sent då, men typ 16:30. Mareike på fiket hade bett mig komma runt 18-19 men skulle ringa under dagen för exakt tid. Hon hade fortfarande inte ringt, så jag visste inte riktigt vad jag skulle göra. Tänkte ta s-bahn till Alexanderplatz och typ ta en promenad genom stan, kolla om Jessi va på Ben Sherman och strosa mig bortåt Prenzlauer allee, men fastnade framför datorn och tv3play. Gud. Tog mig ut ganska strax därpå och åkte spårvagn en bit men hoppade av några stationer tidigare för att gå runt på några vrålmysiga gator som ligger där Friedrichshain möter Prenzlauer Berg. Där fotade jag lite och lyssnade på gamla Moby plattor. Kände mig nöjd, men ändå rätt ensam. Som man alltid gör när man lyssnar på Moby/Play, den skivan är så vacker, men man känner sig liten och jag kan vara nära till ångest attack om jag inte kopplar bort det lite och kommer ihåg att det bara är musik.
Kom till fiket, gjorde massa kaffe, lyssnade på musik, tjötade massa skit med över energiska Mareike och tjänade lite pengar.
När jag kom hem stod Thomas utanför min lägenhet och väntade på mig, Emelie kom på cykel strax därpå, jag hade bjudit in till Johnny Depp filmkväll. Vi såg What´s Eating Gilbert Grape, och skulle se Finding Neverland men den hade inte laddats klart. Popcorn, coca-cola, choklad och filtar (var precis nära på att skriva fitt-osv) och filmkvällen var ett faktum.
Dom gick nyss och nu ska jag nog sussa. Läsa lite först. Försöka att inte tänka att det är jobbigt att jobba imorgon. Jag måste komma över det här nu, jag får alltid ångest dagen innan jag ska jobba och samma morgon, när jag väl är där känns det rätt kul och dagarna flyter på. Men nu, kvällen efter 2 dagars ledigt, känns det för jävligt. När går det över??

(Kaninerna är förresten från en djuraffär inte så långt från där vi bor. Dom och massa marsvin ligger där i fönsterna. Dom är så söta. Jag hatar djur, men när jag går förbi där vill jag ha hem en. Eller ett.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget