onsdag 23 september 2009

appartment & artevent
















Hade en grymt bra dag på jobbet, sålde massor massor. Mötte upp Jessi, Frida och Jacob i en park och drack massa vin och gick sedan vidare till appartment som på tisdagar serverar gratis mat (om man är där i tid). Vi kom dit i tid, det lagades fortfarande när vi kom. Dom hade Friends tema, vilket mest innebar avsnitt på en vit duk, massa idol kort på väggarna, och bara 90-tals musik! Det dansades för fullt till gamla eurodisco klassiker och när Ace of Base kom på skrek Frida och Jessi som små våp av lycka. När maten äntligen var klar gick dom andra och hämtade mat, och jag vaktade grejerna och kollade på Friends. Ett helt avsnitt hann gå innan dom kom tillbaka, och alla var vrålhungriga. Frida bestämde sig för att lägga sin mat på golvet istället, så det blev inget käk för henne. Jag kunde inte sluta skratta.
Efter ett tag tröttnade vi och åkte på ett artevent på något ställe jag inte minns namnet på. Det är en invigningsfest till Art Week som börjar idag. Två dansgolv, halvkass musik och massor med folk. Vi stannade tills s-bahnen började gå igen, 4-4:30 nånting. Vi hade kul med varann, men va lite halvt besvikna.
Sak samma. Idag är jag ledig, igen, för att Stina och jag bytta dagar för att E skulle vara ledig idag, så jag skulle liksom surprisea med att ha tagit ledigt så att vi skulle kunna hänga lite. Självklart så är massa folk på hans jobb sjuka, så han måste jobba idag. Så jävla typiskt! Nu sitter jag och försöker huskurera mig ifrån urinvägsinfektion, kollar på Svenska Hollywoodfruar och ska gå till Waschcenter strax och slänga in två maskiner tvätt. Känns så stört onödigt att vara ledig idag. Ska jobba torsdag, fredag och halv lördag. Känns bra. Moneymoneymoney.
Nej, nu mer vatten.

2 kommentarer:

  1. öhh, kan du bara berätta för mej vad jag gör vid tillfället då du fotograferar mej och pascal. ser ju helt sjuk ut.

    SvaraRadera
  2. haha, han förklarar för dig hur man ska ta sig till abc, och strax efter säger du berätta för josefin istället, jag fattar inte!!

    SvaraRadera

som tänkte något efter detta inlägget