torsdag 24 september 2009

Harnwegsinfektion

Jag har urinvägsinfektion. I förrgår på jobbet kände jag av det lite grann, men halsade i mig vatten så det försvann. (Rim!) Igår kissade jag blod. Borde väl där nånstans kännt att ja, läkaren kanske man ska åka till, men kunde liksom inte lämna lägenheten. Så jag satt hemma, drack mängder av te, vatten, juice, fick tranbärsjuice hemkört, men när det klockan 21:15 fortfarande inte var bättre smsade jag till chefen. Hon ringde upp och berättade att hon hade antibiotika speceillt mot urinvägsinfektion hemma, och att jag kunde få resten. Så hon kom med sin bil någon timma senare och droppade av det.
I morse när jag vaknade tänkte jag bara; fy va gott att slippa skiten. Men kissade, och det gjorde ont som satan igen. Jag sprang nyss iväg till apoteket runt hörnet och köpte special te och några tabletter, inte så starka som antibiotika självklart, men dom hjälper ofta bra mot smärtan.
Nu måste jag springa till jobbet, känns ju lagom läge liksom. Men chefen ringde nyss och sa att hon komma in halv två, vet inte om hon menar att hon ska jobba åt mig, eller bara komma in och kolla läget? Det märks. Hoppas jag får gå hem och sova.

2 kommentarer:

  1. det finns naturläkemedel att köpa på apoteket här. gröna stora tabletter som du tar typ sex stycken per dag av. dom fungerar faktiskt ganska bra tillsammans med mycket vätska. men jag brukar dock köra på att dricka mycket alkohol för att pissa ut infektionen. det går också ganska bra, fast det klart, ibland kommer det blod också.
    urinvägsinfektion sucks!!!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag har dom nu. Jag gick till apoteket igår innan jobbet, och köpte dom gröna pillerna, och något special te som jag ska dricka typ 4 koppar om dagen. Hoppas det försvinner. Har bara 2 antibiotika tabletter kvar nu, så om det inte är borta imorgon måste jag få en ny kur. Ska ringa mammi sen och kolla om hon kan fixa något från SV så jag slipper sitte i flera timmar på en akut mottagning.

    SvaraRadera

som tänkte något efter detta inlägget