fredag 18 september 2009

Blupp

Fredag kväll. Och jag sitter hemma. Helt otroligt. Men rätt gött.
Jag lyssnar på Fisherspooner-Entertainment, den turnén som E och jag såg i maj eller när det var. Så jävla grymt alltså, ladda ner!

Nu har helt plötsligt Spotify slutat fungera, fattar inte! Inga av mina svenska vänner här har kunnat använda det, eftersom att vi inte längre befinner oss inom Sveriges gräns, men E´s konto har funkat. Fram tills nu. Kuken.

Haha, såg ett så jävla gött muslim par på en moppe förut, såg hysteriskt kul ut! Kvinnan satt i burka och höll om sin man med stort skägg som körde skit snabbt. Synd att man inte hade kameran redo.

Igår efter jobbet smet jag hem till Jessi och stackars sjuka Frida och Kim på Schönhauser allee. Jessi och jag skulle dricka lite vin sen dra till Hof96 en sväng, inget fancy. Slut
ade med att vi drack upp nästan två liter vin, blev för sena till vernissagen och drog till Club Der Visionär istället, där man typ sitter på bryggor i vattnet. VI fångade nog en av dom sista kvällarna som det går att sitta där. Vi mötte upp Jessi´s kompis Mattias och hans två polare som är här och hälsar på, och Emelie och Mikaela var redan på plats, även dom med besök från Sthlm. Det var skit najs, men började bli kallt efter ett par timmar, så då tog vi taxi till Golden Gate. Och ja... stannade typ hela natten. Jag gick faktiskt hem, ganska plötsligt, nångång efter kl06. Fick för mig att jag skulle ta vara på min lediga fredag, vilken då istället spenderades i sängen till kl15 (kanske är att ta vara på, humhum). Det hade ringt på min mobil typ 8 ggr, båda mina chefer (fiket och butiken), Stina, Kalle och någon mer... Ah, så jag sov typ 4 timmar, efter det började den jävla telefonen ringa. Jag har den ju alltid på ljudlös, men jag vaknar alltså av vibrationerna, så jävla värdelöst. Självklart var inget av samtalen något überviktigt. Stina ringde och frågade om jag hade sålt ett par örhängen, vilket jag inte hade, vilket då betydde att dom har blivit stulna nångång när jag har varit i Sverige. Så nu vill Andrea, vår chef, att Stina, Chris och jag ska BETALA dom jävla örhängena???!!! No way, José säger jag. Inte en jävla chans alltså. Hon är ju helt dum i huvudet. OCH igår gav hon mig en symaskin? Är inte det konstigt? Hon är så jävla schizo alltså. Varannan dag är allt kanon, och sen är det skit. Vet inte hur länge jag kommer att orka jobba där, men det är bra pengar så jag stannar nog ett tag. Mareike, den andra chefen, ringde för att fråga om jag vill börja komma in lite tidigare och ta dom sista timmarna för henne ett par dagar i veckan. Jag sa ja, så på måndag ska jag komma in typ kl18 och försöka gå igenom så mycket med kaffemaskinen som vi bara kan. Detta kommer ju typ resultera i att jag jobbar 6 dagar i veckan...men det får la gå.

Oh, Kalle ringde och frågade om han skulle komma 15-19 oktober, eller 22-26, mycket mysigare samtal. Det första sa jag, kanske sticker med mamma till Italien i slutet på oktober. Känns kanon att han äntligen kommer, ska bli så mys!

Nu ska jag unna mig soppa och 2:a omgången popcorn för idag, första var kl17 i eftermiddags med Skräckmysteriet på Svtplay..:) Imorgon jobbar jag, sen ska jag hem och sova några timmar för att orka en morgon på B´hain, och sedan fet fest på Renate! PEPPPEPPPEPPPEPP!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget