måndag 28 september 2009

lång dag









Ledig dag som började med att sova tills jag vaknade av mig själv, grymt skönt. Låg i sängen i några timmar och kollade på film, fjantade runt på facebook och försökte lägga upp en plan för dagen.
Det resulterade i att jag åkte in till stan, gick och klippte mig, gick till acne och provade skor och tröjor (hade klänning på mig, jag hade alltså inte glömt byxor hemma), fikade med bok+skrivblock, gick runt och käkade en bagel och påminde mig själv om hur vackert Berlin är. Mötte upp Emelie utanför Guggenheim som är gratis varje måndag, och dom hade en ny utställning som ingen av oss hade sett. Sedan gick vi till Kino International och mötte Thomas och hans brorsa och såg Ingloriuos Basterds, som var sjukt bra och sjukt våldsam.
Under dagen började jag känna mig förkyld, fan också. Ni vet när det börjar klia lite i kroppen och man blir helt plötsligt lite trött och frusen? Såg filmen i alla fall, och på vägen hem fick jag massa huskur tips av Thomas och brorsan, så jag gick till kinesen runt hörnet, köpte allt på sista bilden och har nu suttit och druckit Lindenblüten te som är tyskt och gör att man svettas under hela natten (poängen då att man svettas ut massa skit och mår bättre), gjort långkok på ingefäran och druckit det som te med honung, nudelsoppa med massa vitlök och citron, och choklad. Hoppas på att ma bättre imorgon, annars blir det väl ytterligare en halv lam vecka som förra, där jag inte tjänar så mycket pengar för att jag är hemma och mår kasst. Hoppas jag slipper det, men man vet ju aldrig. Då får jag väl ringa runt till Stina och Chris och lägga om mitt schema. Suger ju, men allt för att bli frisk.
Nu ska jag fortsätta kolla på The Brothers Bloom, fast i sängen, och dricka det här asäckliga långkoket och sova, tungt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget