söndag 13 september 2009

So far.... so alot of alkåhål!

Göteborg har varit lite för bra helt enkelt. I torsdag blev det att krama på familjen, speciellt min gravida storasyster, hennes dotter och mina små syskon. Krama hit och dit, en vända ner till NK för att få ut min shopping bonus (på 700:- :S) och säga hej till mina godingar där uppe... Hittade 2 par skor på Yokoyap. Sen promenerade jag hem till min mamma, som bor så jävla gött centralt, och åt mat och drack vin.Vänner kom till mamma, drack mer vin, sen blev det taxi till Styrbord Babord eftersom att vi missade Weekday festen, och glad för det är jag! Orkar inte med fler mittbenor och pop hattar på den ytan, NEJJE!!! Däremot ville jag se min bästis Evelina stå vid sina fotografier som nu är på utställning där, men det var tydligen avstängt dit ändå, så jag missade inte det iallafall. Hursom, blev det fylla på båten, där jag träffade typ ALLA.Ganske gött med Göteborg,om man vill träffa sina vänner så behöver man inte vela runt i timmar, för det finns bara EN klubb där alla är den kvällen. Jävligt smidigt.
Så, Kalle och jag blev kalas, och skulle ha efterfest på min tyska vodka jag köpte med mig (detta var pinsamt nog kl01 för övrigt, hej svennefylla hejhej...) och fixade detta genom att promenera hem till min mamma och hämta den. Sen fanns det ju INGET ställe öppet för slödricka! Inte ett enda! Kalle gick in på Hotel Avalon och frågade om han fick köpa juice, coca cola vad som helst och dom sa nej?! Aja. Så efterfesten blev mera att alla satt o snackade och tittade på den där jävla flaskan. (Tur var väl det.) Jag var tillräckligt bakis på fredagen ändå.

I fredags hann jag inte göra så mycket innan pappa ringde och bad mig komma till honom NU, och hjälpa inför surströmmingsfesten (vi får inte säga 70årsfest tydligen, för det var inte därför han hade den...) och det var bra att han ringde, för han hade ju inte koll på någonting.Karolina (min gravida syster) och jag sprang runt som tokar, medans pappas vän från Dublin bara satt och rack vin i en stol och tittade på, jävla gubbe. Gäster kom, gäster drack, gäster åt, gäster fick ta taxi hem för att dom var för fulla, och tills slut somnade pappa. Då åkte vi. Kalle och jag tog taxi med min lilla syster hem till mamma, och K & jag fortsatte dricka vin (klockan var ju alltså bara 00 när vi kom till mamma...) inför ennatt på Nef och The Eye. Eftersom att jag stod på listan behövde vi ju inte riktigt bry oss om när vi skulle komma dit, vilket var skönt. Så vi drog hem till Vallgatan och Kalle, sen till Nef. Kom dit, ingen kö. Alls. Kändes lite trist med tanke på hur gött det är att glida förbi köer till klubbar för att man KAN.
Hursom, vi hade kul, träffade massa godingar och jag vet inte hur månge gånger jag fick höra; MEH, bor inte du i Berrrrliiiiiiihhhhiiiin? JO! Och sen fortsätta berätta vad i helskotta man gör på gooooooaaaaaa Näfff dååå.
Ja, oj nu hinner inte jag skriva mera... Ja,nef.... Sen, ja. Tar det sen!
Nu ska jag möta Elvira och Iggy vid pingvinerna i Slottskogen, en fika i Haga, sen träffa NK tjejerna, sen.... vet jag inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget