lördag 26 september 2009

Från ingenstans svepte en nostalgisk vindpust över mig, som tog mig med många år bakåt.
blommor-skåne-Marianne-herrgård-pool-påfågel-porslins dockor-torp-rottweiler-gammal katt-tavlor-Picasso-mamma

Det gick på en halv sekund. Vart kom doften ifrån?


-


Jag har börjat tänka så mycket på framtiden. Vad ska jag jobba med? Kommer E att vara pappa till mina barn? Hur länge vill jag stanna i Berlin och kommer jag någonsin att känna mig tillfreds i Göteborg igen, eller alltid vilja åka någon annanstans? När kommer jag att vara nöjd, och hur kommer allt att se ut då?
hjälp.


3 kommentarer:

  1. jag känner igen mig i det där, vad-ska-det-bli-av-mig-ångesten.
    men hamnar du i en situation du inte trivs i, så förändrar du den. så du verkar fungera. du kommer själv se till att du blir nöjd, inte fastnar, inte nöjer dig. du är stark, envis och vem fan vet var dom kommer hamna, egentligen? så länge du gillar läget i stunden.
    puss.

    SvaraRadera
  2. vi är väl alla där, till och från. jag är redan där igen. frågar mig själv om det är det här jag vill.
    nu tror jag förvisso att mitt jobb spelar in jävligt mycket.
    men jag är jäkligt osäker på om jag ens vill vara i sverige.
    jag borde ha gjort det jag planerade från första början. sålt allt, tömt kontot och tagit bilen ner till barcelona, på vinst eller förlust.
    jag hamnade i gbg istället, vilket är betydligt bättre än jävla katrineholm.
    men jag vill ha värme, jag vill ha lite slapp-kultur.

    SvaraRadera
  3. Jag vet ju att det kommer att bli rätt till slut. Alla kommer ju ha tusen vägar att välja mellan, och vem vet om man valde rätt liksom? Det är klart. Men ibland vill jag bara spola fram lite fort och kika på vad jag valde, vart och vem, och se om jag är nöjd med det, eller om jag ska ändra någonting nu. Det är ju självklart omöjligt, och givetvis är alla misstag man gör bara en läxa eller lära. Men fan. Jag orkar inte tänka så mycket på det!! Jag orkar inte oroa mig och stressa med framtids tankar mer.
    Jag tror att det blir som du säger Jenny, att jag gör som jag brukar. Stannar här tills jag tröttnar, och då gör nånting annat.
    Jag tycker det är bra att du flyttat till Gbg. Jobbet kan du ju alltid hitta nytt!

    SvaraRadera

som tänkte något efter detta inlägget