onsdag 9 september 2009

Mittwoch och fortfarande lite sjuk

Vaknar av mig själv. Kollar klockan. 12. Hur kunde det gå 1 ½ timma under tiden jag bara blundade?

Jag kom precis ihåg vad jag hade drömt. Att jag spelade något verkligt "Sagan om Ringen" spel, och att jag tagit mig igenom så många hinder, knepiga monster i skogen, tunga val mellan familj och vänner, och till slut satt jag med motståndaren (som vi alla visste skulle använda ringen till ondska om han vann) och sista momentet var att byta böcker med varandra. (Byta böcker?) Anyway, det slutade med att dom hemska vann. Jag förlorade. Och jag tänkte; vad är det här för jävla film? När inte den snälla vinner? Utan när det faktiskt slutar med att dom onda tar över världen?
Då frågade någon; hur vet du att det var dom onda som vann?

Rullar runt i sängen lite. Går igenom dagen i mitt huvud, försöker bli OK med vad jag ska göra. Tänker sen att shit, om 24 timmar är jag i Göteborg. Träffar mamma på Landvetter, får köra bil hem, äta lunch. Krama mina syskon, åka till pappa och träffa storasyskon från New York, systerdotter och pussa ihjäl henne. Sen efter kramkalas med dom hoppas jag på att få krama kompisar. Gå på min bästis utställning på Weekday, pussa henne och säga grattis, och hålla på så där i 5 dagar. Kommer ju bli kanon. Så många att pussa, så många kramar, så mycket mys. Blir en kanonresa.

Snart tillbaka hemma dock, då blir det jobb, fest, försöka få tid till kreativitet och planera in några mini resor under hösten. Tänker; Paris, nånstans i Italien, Amsterdam, kanske Köpenhamn, osv... Säg till om du vill med!

2 kommentarer:

  1. öhh, betalat du om jag följer med, så gör jag det gärna!
    annars, får bli att panta burkar först.

    SvaraRadera
  2. Kan säkert bjussa dig, lill stumpan!:D Jag kan vara din sugga daddy!

    SvaraRadera

som tänkte något efter detta inlägget