söndag 27 september 2009

Süss war gestern







Jag jobbade 12-16 igår, lördags, och gick efter det ner på stan med Thomas för att hitta någon huvudbonad till nästa fredag då Mikaela ska fira sin födelsedag med dunder och kalas, då även någonting på huvudet är obligatoriskt. Vi vandrade runt i 3-4 timmar, drack kaffe, missade klipptider osv. Skit najs. Sen gick vi till Bio markt och köpte massa finfin mat och våldgästade Mickan och co genom att ringa på dörren och sedan börja laga mat åt tjejerna, som nyss vaknat. Vi drack vin, mer vin, ännu mer vin och gick slutligen runt kl2-3 till en bar/klubb runt hörnet. Väl på stället kände jag att det var dags och rätt lagom att kila hemåt, och dom andra skulle till Berghain. Svag som jag är så vända jag på steken och hakade på kl5 till B´hain. Kort och smidig kö, dansade hårt och svettigt i exakt 2 timmar, sen gick jag hem. Var i säng strax efter halv åtta. Lagom berusad, inte så farligt liksom.
Klockan 12 vaknade jag av en hejdå puss jag inte ville skulle komma. Men det gjorde den, och strax därpå var jag ensam i lägenheten. Jag gillar att vara ensam, men bara när jag vet att jag inte kommer vara det länge. Några timmar, till nästa dag, fine, men inte mer... Men. Sa hejdå och kunde självklart inte somna om efter det. Jag låg med datorn i sängen och försökte vakna till liv och bli människa igen. Gick så där, och jävligt långsamt.
Jag kilade till tjejerna och hämtade en påsa knökad med grejer, och gick sedan förbi marknaden. Kände att jag inte orkade bära hem några möbler ändå. Satte mig på Datscha och köpte ryska crepes, kaffe och en cheesecake. Satt i över en timme med iPod, tysk Cosmopolitan och min mat. Pratade med mamma i 20minuter på telefon, fick update om hennes vänner och senaste skitsnacken. Gött var det. Riktigt gött. Älskar att man kan vara ensam här utan att va fånig eller känna sig ensam.

Så, nu ska Tobi hämta mig på sin moppe, haha, och vi ska åka till ett Open Air som inte släpper in mer folk, men det har tydligen blivit folkfest utanför isället. Och när det inte är najs åker vi tillbaka till F´hain och hänger runt på barer här. Skön söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget