söndag 6 september 2009

Stadtbad & Berghain















Efter jobbet i lördags gick vi hem till Stina och förfesta, sen till Daniela och fortsatte. Efter vin och annat gott tog vi taxi till Stadtbad Wedding. Stället var skitgrymt! Det var långa betong korridorer, och vart du än gick var det som en labyrint. Lite läskigt i början, men efter ett tag lyckades man känna igen sig lite. Det var mörkt, och flera dansgolv. Vi var där ganska länge faktiskt, till 5:30 tror jag, sen runt kl6 tog vi oss till Berghain. Daniela känner ju självklart någon som jobbar där, så vi fick gå förbi hela kön. Helt underbart. Trots att klockan var efter 6 så var kön enorm, som vanligt.
Vi dansade på, träffade bekanta, och sprang in i Thomas vid toaletterna. Sen tror jag fan att vi tog en danspaus på typ mer än en timma. Bara satt o snacka, det var skönt.
Runt kl10:30 tog Thomas och jag en taxi hem, och jag var i säng strax efter 11. Ovärd söndag kan jag ju säga sen alltså, försökte sova, men kl15 insåg jag att jag verkligen inte kan somna när det redan är ljust ute, helt omöjligt för mig. Så jag slappade resten av dagen. Lämnade lägenheten tre ggr pga hunger, och tomt kylskåp.

Nu är det måndag morgon, jag är egentligen på väg till jobbet. Jag mår skit, tror jag har blivit sjuk. Det blev jag sist när jag skulle åka till Sverige också, undrar varför...? Knepigt.
Hursom, så svarar inte min chef så jag åker in och öppnar butiken, sen kommer Chris kl14 och fortsätter. Då ska jag hem, och mysa i sängen. Jag behöver det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget