lördag 19 mars 2011

Yaki-da Yaki-ja Yaki-NEJ

Igår var en dag när jag antingen var otroligt hatisk eller tvärtom. Jag hängde runt hemma och gjorde allt annat än att plugga. Åkte till Valhalla och skulle simma lika långt som vanligt, men kände mig bakis av de två vinglasen jag druckit kvällen innan, väldigt konstigt, och det va fullt med folk som bara plaskade runt i poolen så efter 24 längder var jag skogstokig och gick upp. Försökte "finna lugnet" i bastun genom yoga-tänk, och det funkade väl en stund. Sen på biblioteket hade dom självklart inte inne American Psycho som jag tänkte slö-läsa lite i för skolan. Har ju den nånstans på vinden i Majorna med med tanke på hur belamrat vårat utrymme är så finns det inte en chans att jag hittar den där. HUR SOM, tog en fika på Café Berlin (sjukt gott bryggkaffe!) och när E slutade kl14 kom han dit. Vi kilade till systemet och sedan Saluhallen för att köpa lite god ost till vinet. Vi unnade oss semlor på vägen hem som varför stora för våra tallrikar, men goda ändå. Och bara att hitta rätt semlor fick vi gå runt halva stan. Envis är jag. Och semlor är semlor liksom.


Efter powernap och lite tidigt middag med E gjorde jag mig lite fin och åkte till Cecilia för att dricka vinet & äta osten som E somnade bort ifrån. Vi hängde hemma hos henne, så himla fin lägenhet vid Chalmers. Efter vin och massa snack drog vi till Smaka för att möta och hämta upp massa vänner.

Vi drog allihopa till Yaki-da för att höra och se våra vänner bakom Aniara spela. Första gången (och antagligen sista) jag va där. Stället=sjukt snyggt. Musiken=fantastisk. Vännerna=underbara. Men crowden? WHAT? På rille? Fine, jag fattar det är lite Avenyn-känslan, men har folk alltid varit så här jävla otrevliga ute på klubbar? Folk gick in i en, spilldes, knuffades utan att be om ursäkt och va dryga som fan. Tacka vet jag Berlin där alla är lite höga och kärleksfulla. Fy fan va trött jag blev alltså. Men som sagt, vänner & musiken gjorde det ju värt det liksom.. Men ska nog inte dit förrän Ladyfest och Sanna LaFleur ska spela. Men nej, INTE mitt ställe.


Nu är jag hemma hos mamma. Ska snart möta upp Tess & Eva. Vi ska laga middag och dricka vin, ska bli sjukt mysigt. Det är min namnsdag idag också, vilket hemma hos mamma brukar betyda en liten present, tårta & mat, men det kanske får bli någon annan dag. Eller tvinga Tess & Eva att ge mig något, haha. Nej.
Ser fram emot en fin lördagskväll, och imorgon ska det vara 10 grader och sol, så hoppas på att E vill vara ute och gå i Slottskogen eller nånting. Mys, fint & sol!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget