torsdag 24 mars 2011

Solig Torsdag

Idag vaknade jag upp hos mamma. E & jag va "husvakter" aka barnvakter inatt. Mina syskon och jag käkade middag och såg på film igår kväll. Det va myyys.

Idag vaknade jag av att strålande sol sken in i sovrummet, så jag bestämde mig för att inte cykla till tråkiga Valhalla och simma utan gå på ärende-promenad. Gick till biblioteket, och stannade på QC på vägen för att kolla på vårkollektionerna från Vivienne Westwood och alla andra. Dog lite inombords.
Gick vidare i solen längst med Avenyn och Vasagatan, och hem till Kajsa för att låna American Psycho och blev bjuden på kaffe och tjöt. Sen till Alvar & Ivar där jag blev igenkänd av tjejen i kassan. Har tydligen träffat henne i Berlin. Jag ba; jaaaaa juuuust det.............:) Minns väl typ, men skulle aldrig känna igen henne. Men söt tjej!

Har försökt mysa med stackars sjuk-E som ligger här i soffan och snorar och har sig. Kommer typ ingenvart på min jävla uppsats om adaptionsproblematiken i A.P. Pratade med Kajsa om PROBLEMATIKEN i sig när man läser en kurs som är så smal, att författarna till artiklarna man läser endast refererar till sina tidigare verk, inte till någon annan författare. Plus att när man googlar på huvudord i sin uppgift, har inte ens Google, Wikipedia eller Flashback EN ENDA grej att säga. Google frågar bara "menade du det här ordet" ? Man ba; NÄJ.

Har fått sån energi av solen idag, och längtar verkligen till att det blir helt grönt i stan! Kanske springer iväg på en vernissage och ett glas vin med Daniella om en stund. Eller bara myser ner mig i soffan bredvid en varm, febrig E.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget