fredag 18 mars 2011

Fin dag med massa tjejor

Igår va jag hos en tandhygienist som bekräftade vad jag alltid gått runt och trott: att mina tänder är helt fantastiska. Då menar jag inte utseendemässigt, utan på ett praktiskt plan. Gött som fan! Sjukt värt också, jag använde mig av 600kr som jag fått i tandvårdsbidrag och på studentpriset blev det bara 95kr över att betala.
Så, eftersom mina tänder va så fina så unnade jag mig en hel del shopping. Hittade helt fantastiska byxor på Weekday som jag bara va tvungen att köpa. Men byxor är faktiskt något jag verkligen behöver. Och en långärmad tröjja. Sen... ett till par byxor... men dom kostade bara 99kr. Sen... va det nog inget mera. Jo, stearinljus i fina färger, OCH muffinsformar med prickar på. Mm... aja. Nu behöver jag inte shoppa på ett tag helt enkelt. Men jag har faktiskt sålt lite kläder till Elvira, och ska till Rag Time och sälja kläder nästa onsdag, så jag får hoppas att jag tjänar lite pengar på det.

Efter lunch med Essy slöt Elvira & Iggy upp oss på shoppingrundan och vi tog en fika innan vi åkte hemåt. Hängde hos mamma lite, somnade på soffan och gick sen för att möta upp Tess & Eva på Mitt Andra Hem för lite vin. Drack en öl och två glas vitt och kände mig full på det. Väldigt konstigt.
Drog mig hem och träffade Cecilia på vagnen och tjötade hål i huvudet på henne och hennes väninnor. Väl hemma somnade jag lite småfull i E´s armar och sov som en stock.
Nu ska jag plugga OM American Psycho... det här med Våld i Film & Litteratur är otroligt jävla smalt alltså. Ska simma på Valhalla igen. Sen är det HÄLG.


Ramarna från Emmaus som jag målade, kort från C/O Berlin & Picasso-utställningen på Lousiana

Shopping-paus-fika på Da Matteo

Mitt Andra Hem med Eva & Tess


4 kommentarer:

  1. var har du hittat hundbilden? så jäkla fin! min syster skulle bli så glad om hon fick en sån av mig. :)

    SvaraRadera
  2. åh, den köpte jag på c/o i berlin. ett fotoutställnings-museum typ.
    jag ska dit om två veckor, ska jag köpa med mig ett till?:) kan posta det till dig om du vill

    SvaraRadera
  3. jaha! jag ska faktiskt till Berlin i slutet av April så jag kan fixa det själv, men en adress (alternativt bra vägförklaring) skulle sitta fint. Jag har nämligen aldrig varit där. ett fotoustälning-museum låter ändå som en rolig grej att gå på. men tack det var hemskt snällt att du erbjöd dig. :)

    SvaraRadera

som tänkte något efter detta inlägget