söndag 6 mars 2011

GBG helgen

I fredags var E & jag på stan. Gjorde lite ärenden, handlade grejer på 2nd hand, en förstärkare till elgitarren & batterier till synthen och mest bara hängde. När vi kom hem satt vi och spelade lite låtar. På kvällen stannade vi hemma, åt mat, drack saft och såg på På Spåret. E kunde _alla_ svar på fredagens program. Bastard! Vi somnade innan kl00 och vaknade i lördags utvilade och peppade på ledig lördag!


Jag bestämde mig för att tacka ja till Våld Film & Litteraturs kursen, är alltså två veckor efter resten av klassen och har därför övervägt att tacka nej. Men jag är så sjukt pepp på den, så jag kör! Så jag satte mig och läste ikapp alla föreläsningar på förmiddagen och försökte få tag på all litteratur. Det gick åt skogen, men vi åkte in till stan och till Universitetsbiblioteket och fick tag på en bok i alla fall.

Vi handlade massa mat och gick hem för att baka och fixa små plock till förfesten vi hade på kvällen. Jag bakade bullar och gjorde räk- & caviar snittar. E gjorde någon slags lammkorvsomelett och småpajer med sardeller.











Sjukt mysig förfest! Adam, Emma & deras kompis kom. Sen kom Joanna, Daniella, Alicia och Kokko. Vi stack in till stan och till Golvet vid 02 nångång. Där va Sessili, Amanda och massa annat folk jag inte träffar på hur länge som helst. Johanna spelade sjukt bra som vanligt, och folk dansade som tokar! Billig öl och gött häng. Bra kväll!! När Johanna va trött som en liten nöt så tog vi taxi hem.



Idag har E & jag bara legat kvar i sängen, myst och sett på film. Jag ska sammanställa någon slags diskussionspryl som skulle vart inne i fredags, men jag är ju som sagt sen. Det va lugnt enligt läraren, men jag har typ panik. Tänkte plugga hela måndag & tisdag och komma ikapp!
Snart kommer E, jag är ansvarig över maten-jaiks!-

1 kommentar:

som tänkte något efter detta inlägget