onsdag 23 mars 2011

GoMORRON

Måste börja med att tillägna min morgon-outfit ett kort

Jag kan inte fatta att ingen jag känner har American Psycho romanen?? Så himla konstigt. E & jag har den på både svenska och engelska, men uppe på den belamrade vinden så jag når den inte. Och att köpa en bok man redan har känns SÅ ovärt. Jag måste ha den för att välja en våldsscen och typ... analysera våldsproblematiken... ja, vad tusan innebär det egentligen kan man undra? Ja. Det undrar jag med. Men kommer säkert på något.

Igår var det hur fint väder som helst. Tog ett rätt fult kort genom spårvagns-rutan på Götaälvbron.

Träffade Elvira för lunchfika, och följde sedan med till dagis för att hämta Iggy. När Elvira klädde på Iggy stod det en kille som tydligen hette Teodor och stirrade på mig. HELA tiden. Snoret bara rann ner över munnen, men ingenting kunde bryta hans blick. En annan tjej studsade fram och gapade "MEN duuuu är ju inte min MAAAAMMAAAA!!!!!" Jag ba "Nej, det är jag inte". Började låtsas att jag grejade med mobilen och letade lite nervöst efter Elvira. Teodor stirrade fortfarande. En annan tjej dök upp. Hon försökte pressa en strumpa över huvudet samtidigt som hon pratade med sig själv och såg fundersam ut över vart rösterna kom ifrån. Efter en liten stund började dom alla hoppa från en pall rakt ner på Elviras påse från Body Shop med massa dyra krämer, så jag tog bort den. Teo stirrade. Och utbrast "DU är ju inte min PAPPAA!!!" Jag: "ÅTERIGEN; nej jag är ingens mamma, eller pappa. Jag väntar på Elvira & Iggy. OKEJJ????" När dom äntligen kom kände jag mig jätte dum och mobbad av barnen och bestämde mig för home-schooling i framtiden.

Min käraste Joakim fyller år på fredag, och det har vi i flera år firat på många roliga sätt. Men nu i helgen ska han bort, så vi bestämde oss för att fira det igår. Vi köpte thai och massa chips och godis och drack vin hemma hos honom. Det blev mest att vi lyssnade på massa sjukt bra musik och pratade film. Fint va det.




3 kommentarer:

  1. Karl har den också, oklart vart....
    Ber mamma att kolla hemma imorgon, om hon hittar den ringer hon....

    SES PÅ ONSDAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. åh toppen!! ja jag lånar den av någon av er helt enkelt.:) toppen toppen.
    ja jag VET! mindre än en VECKAAAAAAAAAAAA <3 <3

    SvaraRadera

som tänkte något efter detta inlägget