lördag 12 mars 2011

Lördags häng

Dom senaste dagarna har jag inte gjort så himla mycket skoj. I onsdags satt jag och jobbade på en uppsats hela dagen och stannade hemma. I torsdags vaknade jag med bihålsinflammation, och hade fått en deadline på onsdagskvällen som skulle vara inlämnad på fredag i Våldskursen. Panikade över det så klart, men tanke på att min torsdag skulle gå till att ta igen allt det jag missat i kursen sen innan. I all panik läser jag ett argt mail från min storebror och på detta slår jag "ring"-tån as hårt in i sängen och typ knäcker den, ligger och skriker på sängen i en kvart innan jag tar mig samman.
Efter intensivt plugg, samtal med comhem, mailat och rätt ut allt med min bror, och lindat in tån så åkte jag in till Cybtekk och fick ögonfransarna färgade. Det gjorde svinigt ont, men såg fint ut efter! Hängde hemma hos mamma och tog sedan sällskap hem med E.

Igår, fredag, gick jag upp kl08 för att ringa till vårdcentralen och boka tid. Både för tån och att EN GÅNG för alla så hjälp med min förbannade bihålsinflammation. När jag ringde hade dom en tid åt mig en timme senare, så jag åkte in och fick bra hjälp & råd samt antibiotika utskrivet. Åkte hem igen med gott surdegsbröd och käkade brunch med E innan han började jobbet. Vi tog en fika på stan, sen fyndade jag ett par vårskor! Mötte upp min lillasyster och vi gick och handlade för lite fredagsmiddag. Vi åt och kollade på På Spåret finalen med Josefin, Kalle & Claudine. Fin fredags kväll!!

E & jag sov hos mamma och gick i morse (igen) till Cybtekk för att bli fina i håret. Jag fick en asbra toppning och E fick ny frizz & färg och är sketa fin på huvudet. Tack Roger!
Sen gick vi en liten vända på stan, åt lunch och unnade oss en öl och vitt vin till det. Fikade med Kalle och nu är vi hemma och ska göra oss redo för en barhängs-lördagskväll.


Fina vårblusar med guldtråd från mammas garderob

Brun mockajacka (igen,mammas gamla) & nya vårskor

Har förresten en mamma som är ett riktigt f.d. mode-lejon vilket innebär att man kan göra fantastiska fynd i hennes garderob. Jag tog med mig ett par blusar hem, och denna bruna mockajackan! Hur snygg är den?? Fattar inte att jag inte såg den för tre år sen när det va inne... MEN, vem fan bryr sig den är hur snygg som helst.

6 kommentarer:

  1. är det några probbe med comhem elle?? behöver ni något kund/person nummer??
    ge massa kärlek till kalle!
    karolina

    SvaraRadera
  2. nejnej, det är ju på såggatan i majorna alltså!:)

    SvaraRadera
  3. Fina ni är! Ni verkar ha det bra i götet.

    SvaraRadera
  4. :) Det är bra. Kärleken är ju här!
    Men även i Berlin så klart. Kommer ju om... 2½ vecka! WIE!

    SvaraRadera
  5. guldtrådsblusen ser så jääääävla snygg ut! vill se daj i den!

    SvaraRadera
  6. lovar att ha den på mig i veckan!

    SvaraRadera

som tänkte något efter detta inlägget