fredag 4 mars 2011

Tjejdag & kväll


Lunch med finaste Iggy & Elvira



Tjejhäng på Cybtekk
Jazzhuset

Igår morse gav jag mig ut på en jogging-runda på typ 40 minuter. Kändes sjukt gött, körde lite yoga och armhävningar när jag kom hem. Åkte in till stan för att äta lunch hemma hos Elvira med henne, Iggy & Joanna. Ingen mat blev det och när jag tjatat om hunger i 1½ timma så gick vi in till stan och käkade världens godaste sallad på Con Amor vid Skanstorget. Zandra kom dit med mobilen som jag köpt av henne. En Sony Ericsson Xperia eller vad den nu heter. Sjukt hightech! Jag har alltså inte köpt en mobil på 3½ år... är liite efter i utvecklingen kände jag när Essy & Elvira senare på kvällen förklarade att man kan välja signaler till sms. Jag ba; woooow! Hej kom och hjälp mig.
Ja, efter en lång lunch så åkte jag hem. Skulle plugga men det blev bara att jag lekte med mobilen istället. Åkte in till stan igen för att träffa Essy & Elvira som sagt. En småbarnsmamma, en gravid & jag. Usch, jag är till och med efter där också. Vi hängde i alla fall i Rogers salong Cybtekk och drack vin, öl & alkoholfri öl som dom hade kvar från sin stora vernissage för ett par veckor sedan. Det va sjukt mysigt och tjejhäng va verkligen för längesen.
Elvira blev full på två öl och drog hem vid 23 när Essy & jag gick till Jazzhuset för att möta upp hennes kompisar och se på And Then Happiness som skulle spela. Jag drack två öl och kände mig lite salongs, go & glad. Vi pratade skit om folk, det va skoj. Essy & jag är rätt bra på det. Sen drog vi hem. Erik & jag va uppe i flera timmar och bara hade det bra och pratade om massa roliga saker.

Nu ska vi snart dra in till stan efter en hel förmiddag av fix, Tom Waits & kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget