onsdag 5 januari 2011

Årsfrågor

vad gjorde du 2010 som du aldrig gjort förr? köpte en fuskpäls & blev blond. vilken sjuk kombo.




höll du några av dina nyårslöften? jag hade inga.
fick några av dina vänner barn? låter ju hemskt om jag har glömt någon, men jag vill säga nej.. de flesta bebisarna kom året innan, så jag lekte med dom som redan klämts ut.



vilka länder besökte du? åkte från berlin till; sverige, tjeckien, österrike, italien, usa & egypten.
vad skulle du vilja ha 2011 som du saknade 2010? mer kärlek & mindre ångest.
vilket datum 2010 kommer du att minnas, och varför? 22:a oktober när jag fick ett otroligt efterlängtat e-mail som gav tillbaka mig min framtidstro. OCH 13:e mars när jessi & jag såg scooter.



vart tog det mesta av dina pengar vägen? borde säga fest med säger bara resor & shopping i NY & berlin
vad var din största framgång 2010? att jag började högskolan och klarar av det galant!
vad önskar du att du gjort mera av? älskat livet och umgåtts med vänner.
vad önskar du att du gjort mindre av? borde säga festat, men säger varit ledsen.
största misstaget? åh, orkar inte dra upp det. pass!
har du varit sjuk eller skadat dig? under hösten har jag varit sjuk varannan vecka. jag vet precis vad det beror på, och en av anledningarna är lägenheten och vindarna som drar genom mitt rum! (jävla otäta berlinfönster!)
bästa köpet? flygbiljetter.
gjorde någonting dig riktigt glad? vänner som verkligen vet vad vänskap går ut på. och en liten nyhet som jag inte får berätta än..
vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010? haha, måste ju säga HALO av beyoncé och highwayman av highwaymen. de har präglat vårat kollektiv sena nätter.




var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? när jag var ledsen var jag ledsnare än någonsin, och när jag var glad var jag lyckligare än ever. så, ja & ja, men förstärkt!
blev du kär i år? slutade aldrig.
största musikaliska upptäckten? daniel kokko, frida yngve & jag upptäckte att abba är helt fantastiska! lay all your love on me, does your mother know & synthbasen i take a chance spelades hårt i somras.
vilka festivaler besökte du? inga! om inte fuck parade i berlin räknas?
vad gjorde du på din födelsedag? firade i göteborg, hemma hos min mamma med vänner över på middag & sedan utgång. en fantastiskt bra kväll.
bästa filmen? suck, tyckte det var ett dåligt filmår.
hur skulle du beskriva din stil år? långt! inte bara jag, utan klänningar & kjolar.
finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? tråkig fråga. säkert massor, men jag tänker framåt, inte bakåt!
favoritprogram på TV? har fortfarande ingen tv.
något du önskade dig och fick? jätte fint halsband av E samt yogaklasser.
vem saknade du? alla vänner i berlin när jag va i NY. familjen i NY när jag är i berlin. familjen i gbg när jag är i berlin & NY. o.s.v.
en värdefull läxa du lärt dig i år? läxa & läxa. jag har insett hur fantastiskt och magiskt det E & jag har tillsammans är.



(sommar 2005)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget