tisdag 4 januari 2011

Tisdag







Äntligen är mitt hår nyklippt. Johanna sa att det va lika bra att klippa mycket, och det höll jag med om. Nu är jag av med alla fula mörka toppar, och håret ser fräscht ut. Men det känns kort! Som tusan. Men det växer väl.

Idag lyckades jag plugga i flera timmar samtidigt som jag lyssnade på Mahler- & Beethoven-konserter på youtube.

---

Igår kväll pratade jag med E på facebook. Han nämnde en lägenhet i GBG han hört skulle bli ledig. 50kvm vid Solrosgatan, som ligger vid Delsjön. "Jag tänkte på dig" skrev han. Jag kände hur hjärtat föll som en sten. Blev ledsen och tänkte att han på allvar tycker att jag ska flytta in i en egen lägenhet i Gbg.
Tänkte på hur långt ifrån varann vi kommit på grund av ett avslut. Hur mycket vi har förlorat. Jag hann börja gråta innan han fortsatte.

Som tur var hade jag missförstått. Han menade att han skulle flytta in dit nu, och jag bo där när jag är i Gbg innan New York. Eftersom att vi inte får plats i det rummet han hyr.
Jag kände hur stenen tinade och ersattes av värme.
Vi är visst där. Vi lämnade det aldrig. Och jag vill bara vara med honom. Nu.

4 kommentarer:

  1. jag tycker det är MYCKET snyggare me den där längden!

    SvaraRadera
  2. tycker du? :) ja jag gillar det som fan! känns så fräscht. erik tycker att jag ska ta en decimeter till...

    SvaraRadera
  3. jag tycker du ska ta 2½ dm till!!! du vore assnygg i page!

    SvaraRadera
  4. Ah! Ja... fan. Erik tycker att jag ska ta 1-2dm till också. Jag hade ju page, både när jag va liten och i högstadiet. Gillade det som fan faktiskt...
    Det blir kanske nästa gång. *cräjzy & livvin´on da egde*
    Men fan Elin, du hade ju jätte långt hår innan du klippte, eller hur?

    SvaraRadera

som tänkte något efter detta inlägget