lördag 8 januari 2011

Fredagskväll









En mysig kväll med middag, vin & vänner. Jag bakade blåbärsmuffins som smällt ut över en plåt och blev som en jätte muffin! Hur gott som helst. Sen gjorde vi rotfrukter i ugnen med världens starkaste vitlöksdip till (mitt fel). Råkade radera middagsbilderna. Mysigt och tätt knödde vi in oss i köket.
Sen dracks det vin och lyssnades till musik. Mina vänner gick ut. Jag stannade hemma. lyckades vara online samtidigt som min fina kärlek i Gbg. Vi hade världens bästa och mest givande chatt (ja tyvärr är det så tragiskt med distansförhållande, att CHATT är där kärleken ges) där vi insåg att vi vill samma sak. Mest av allt bara vara med varandra, men till hösten ser det ut som att vi båda kommer vara distansstudenter i en lägenhet i Berlin. Tillsammans, at last.
Jag är så lycklig och pirrig och glad. Sippar på mitt morgonkaffe, unnar mig att ligga kvar i sängen, med ett leende på läpparna. Läser några av dom vackraste kärleksdikter & brev som någonsin skrivits. Önskar att jag kunnat ha dom i bokform istället för internet-form.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget