söndag 22 november 2009

Sunday

Jag hatar att min chef har ringt mig typ 12 ggr. Jag hatar att den andra chefen har ringt typ 5 ggr. När jag äntligen lyysnade av meddelandena så säger dom typ; "det är jätteviktigt att vi har öppet idag, (efterom att igår lördag när jag jobbade var den SÄMSTA dagen ever tyvärr) och att vi säljer massor. Så Josefin jag tänkte att du kan komma in typ kl14 och stänga vid 18/19. Ring upp mig!" pratar typ båda två in innan kl12. Alltså, i morse kom jag hem och la mig typ halv sju. Bara det är ju liksom för sent för att orka upp och jobba. Men vanligtvis på söndagar kommer jag kanske hem vid kl09, ibland ännu senare. Dom vet ju det. Varför frågar dom? Och varför i helvete frågar dom ALDRIG dagen innan, utan samma morgon? Jag blir tokig. Jag ska börja vara inställd nu tänkte jag, på att gå in och jobba tisdagar och fredagar. Alltså typ börja säga ja. Dels för att det är goa pengar, och dels för att jag åker till Göteborg om några veckor, så om jag ser det som att jag snart har semester, så känns det inte lika jobbigt.
Men, i alla fall. Jag lyssnade av nu, typ kl15. Det är ju liksom ingen idé att göra sig i ordning nu och åka? Eller? Så jobbigt när man inte är inställd på det från början... Vet inte. Jag vill iofs ha någonting att göra idag. Jag tänkte bio förut, för jag såg att en kompis skrivit på sin fb status "New Moon ikväll"-nånting. Jag ba; eh, JA! New Moon, yes äntligen! (Typ) Men nähäjj, den har ju inte premiär förrän typ... fredag? Lite konstigt. Trodde att såna storfilmer hade premmis samtidigt över hela världen typ.

Igår var jag på någon barinvigning i en butik (?), ja lite konstigt. Med Daniela. Vi fick gratis sekt. Sen åkte jag hem och sen till Thomas på förfest. Det dracks en hel del, och sen åkte vi in till Tape. Sjukt najs lokal. Tung house, det var najs. Jag är så van vid Berghain techno nu, så jag tyckte först att det var lite väl mesig musik, men sen kom jag på mig själv med att det här gillar jag ju. Vi knödde in oss på det minsta dansgolvet (självklart), som studsade så mycket av allt folk så jag trodde att det skulle paja. Massa bar25 folk kände jag igen, det va najs. Stannade till typ kl6, sen åkter Thomas och jag hem. Lämnade lilla Jessi där som va på tok för go för att kunna åka hem så tidigt. Hon skulle börja jobba kl12 (hemma vid datorn som chatt grej), och jag var lite orolig att hon inte skulle komma hem i tid. Hon hade gått till Berghain och vart där till kl11, sen åkt hem. Nu har inte hon svarat på skype på typ en timma, så jag tror att hon har somnat. Vilket är synd för hon har bara en timme kvar... Aja. Löser la säjj.
Jag måste få tag på Sanna nu som är i Berlin och hälsar på. Men jag vet inte hur!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget