fredag 6 november 2009

IGÅR.

Efter jobbet igår, som för övrigt var helt meningslöst, gick jag till fiket Kaléko där jag jobbar ibland. Där hade Nicki utställning, och det var massor med folk. Inga bilder naturligtvis, men Mareike som har fiket tog massa kort, så det kanske kommer upp lite senare.
Det var sjukt skön stämning, och min plan var att stanna max ett par timmar, till 22 typ. När klockan är halv två tror jag att jag försöker övertala Sara att vi ska GÅ och inte fortsätta prata med folk vi inte gillar, men det tog sin lilla tid. Det röktes gräs, dansades till bra musik, snackades sjukt mycket konst och "artisteri". MTV music awards var ju i Berlin igår kväll. U2 spelade en kort gratis konsert, och det var (är) kändisar i hela stan. Rammsteins manager var på utställningen (han är även gift med konstnärinnan), sjukt trevlig kille. Sen började det snackas om att vi skulle gå till Weekend och se Fat Boy Slim, någon kille på utställningen kände tydligen dom och vi skulle kunna ta oss in utan kö och biljett. Sög på den en stund, men tänkte ju att jag skulle åka hem. Efter säkerligen en flaska sekt var jag fortfarande kvar som sagt. Anyway, jag missade spårvagnen till Alexander platz, så Sara körde mig på sin cykel ner. På håret att vi inte dog. När vi sa hejdå och hon glatt studsade in på Weekend, ser jag att sista s-bahn och u-bahn har gått. Så det var bara att börja lunka hemåt. Lyssnade på Beatles, såg mig om efter människor, och tog sedan i och sjöng med i musiken. Fick efter på TOK för lång tid, äntligen en taxi oxh åkte hem. Där satt E. Han hade varit hemma ela dagen, och på kvällen hade han lagat middag och köpt vin för att han hade glömt att jag skulle på konstutställningen. Fina, fina kille. Jag babblade på som vanligt och sen gick vi och la oss.
I morse skulle vi gå upp kl7:30 och gå till ett ställe och skriva oss här i Berlin, samt skaffa papper till min chef som hon vill ha, så jag ska börja jobba vitt. (FAAN OXÅ). Vi sov förbi min väckarklocka, men klockan 9:15 väcktes vi av något annat. Dörr klockan. Jag väntade ju på mitt Visa kort från DHL, men dom skulle komma mellan 11-13, men fick för sig att komma lite tidigare. Gjorde ju självklart ingenting, men killen ringde ju på typ 4 ggr innan vi fattade att vi skulle släppa in honom. Sen ringde han på ytterdörren 3 ggr till innan jag fattade att jag skulle öppna. Fick i alla fall mitt Visa, och är sjukt glad! Har precis aktiverat det på nätet och ska nu beställa blommor till E´s pappa Elis och min pappa Tomas inför fars dag på söndag.

Ska jobba om ett tag också, på min LEDIGA dag. Hatar min chef.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget