torsdag 12 november 2009

Berghain/Panorama bar

Jag sitter i butiken. Albumet byter spår. En favorit mix kommer på.
Tung bas. Hallucinerande synth slingor blandas med. Helt genialiskt.
Jag sluter ögonen en kort stund, och strax därpå är jag där.

Svettig av fylla, dans och andras kroppsvärme. Basen dånar ut ur dom gigantiskt förstärkarna. Jag är gladast i världen, och svettas som aldrig förr. Men det gör du också, så det gör ingenting.
Jag vill ha dig där, och då. På plats. Är kåt och exalterad, och vill aldrig sluta dansa.
Dom tunna sommarkläderna svettas jag igenom. Se på mig. Tyck att jag är fin, tänker jag.

Vaknar upp av att dörren öppnas. In kommer en kund, som välkomnar mig tillbaka till verkligheten.

3 kommentarer:

  1. Gör ni det?:) Oh, det värmer så himlans mycket när ni skriver det... Ni fattar inte vad jag saknar er också! Har haft lite hemlängtan dom senaste dagarna. Inte till Gbg eller Sverige, men till alla Er. <3

    SvaraRadera

som tänkte något efter detta inlägget