tisdag 10 november 2009

Helgen

Bah. Sen utställningen (ett fylleslag) i torsdags har jag typ bara festat. I fredags efter jobbet blev det lite öl på fiket med E, sen till Blind Date Swingers Club, där min chef fick för sig att supa mig under bordet med vodka shots (eftersom att hon tycker att jag jobbar mycket bättre när jag är lite bakis), och E köpte jäeger shots, och vi drack drinkar, och ja... Det blev bara lite för mycket! Sov några timmar, upp till jobbet och jobba hela dagen (sålde ju också SJUKT bra, haha), för att sedan då ha en lördag kväll. Som självklart betyder något slags festande. Det blev förfest hemma hos Thomas, sedan taxi till Picknick för att där möta upp Timothy som jag inte hängt med på tok för länge. Hade en bra natt där, dom spelade låtar från -89 för att fira 20 år sedan muren föll, och därefter skulle vi till Berghain. Jag bangade (2:a helgen i rad nu påminde Thomas mig om) och åkte hem istället. Kom ju hem typ halv sju eller något, så det var väl dags ändå.
Sov rätt länge, och kände mig trots 3 dagars fest i kroppen, mig rätt pepp inför Sara´s söndagsklubb här där jag bor. Jag skulle sitta i kassan några timmar, men allt blev lite för oplanerat, så jag hoppade in lite då och då som paus avlösare för F-man (som en av pauserna gick och hade sex på toaletten??! Dom andra var bara för att ta lite knark, haha). Jag kom dit typ halv tio, rätt pigg och pepp, och kom hem nångång efter fyra. Hade sjukt kul! Väldigt bra dj´s, grym lokal och massa goa svenskar som man inte sett på länge.
Så, idag sov jag UT. SÅ skönt! Jag har tvättat, handlat, kollat på Rob Zombie´s Halloween till min frukost, som jag knappt fick ner pga filmen, och sedan då självklart firat 20 års jubileumet!! Gick med Thomas och hämtade upp Elin på fiket där hon jobbar, och tog gemensamt bussen till Potsdamer Platz där dominospelets ena ende började. Ett gigantiskt dominospel hade gjorts, 1000 bitar, ca 2 meter höga, som skulle symbolisera muren. Den sträckte sig därifrån vi stod, hela vägen bort till Brandenburger Tor, en sväng där, och så vidare. Tal hölls av bl.a: Hillary Clinton, Gordon Brown, och Gorbatjov intervjuvades, och Bon Jovi uppträdde. Det var ju en aning pinsamt tyckte jag, menmen, det uppskattades säkert av någon.
Självlklart regnade det, så hela gänget stod under paraplyn och huttrade och var hungriga. Vi gick efter alla tal, och Thomas och jag käkade pizza.
Nu sitter jag här och funderar på ett bad... Är frusen trots att elementet är på full fräs och DET ÄR varmt här inne... Nej, bad och film!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget