onsdag 18 november 2009

Köpenhamn och lite annat

Jag var i Köpenhamn söndag-måndag. En jädra snabbvisit med andra ord, men ville så himla gärna träffa min älskling Joanna som bor i Norge sen ett halvår tillbaka och jobbar på ett hotell mitt ute i ingenstans. Jag tog ett morgon tåg kl7 från Berlin och kom dit vid lunch. Vi lamade oss ganska rejält och eftersom att jag visste att allt är stängt på söndagar, så tänkte jag att två bästa vänner+ett hotellrum+ingenting att göra, behöver absolut en flaska vodka! Och den satt fint. Vi satt uppe på hotellrummet i säkert... 6 timmar och drack käkade godis, skrattade tills vi grät, kollade på film och prata lite till. Det var underbart.
På måndagen åt vi frukost buffé, vilket jag alltid tycker är lite "walk of shame" mellan buffén och bordet. Hatar att alla kan se just HUR många gånger man går där emellan. Lite jobbigt. Bör ju läggas till att vi åt kina buffé på söndags eftermiddagen, även det en WOS.
Vi checkade ut och åkte in till stan för att shoppa. Och shoppa gjorde vi. Jag hade panik när jag kom på att jag inte memoriserat min nya kod till mitt nya visa, och att jag alltså då inte kunde ta ut pengar eller betala med kort, för alla bara har såna jävla pin kods apparater. E har ju ingen mobil heller, så jag kunde inte ringa till honom och be honom kolla upp koden på det där brevet jag fått, och våran hemtelefon gick sönder i lördags... Jävla skit. Jag kände på mig att universum försökte säga någonting till mig, men jag höll för öronen och tjatade istället på personalen i butikerna att snällasnälla göra nånting så jag kunde shoppa. Och OM dom kunde. 5000:- på 3-4 timmar spenderade jag. Inte dåligt!

Tog ett sent plan hem, vilket var väldigt mysigt. Planet var rejält försenat, men vi var inte så många som skulle åka, så det blev ganska personligt. Easy jet personalen var typ det trevligaste jag nånsin träffat, och det var störd turbulens hela resan så jag plingade en kille till mig och köpe vin. Fixar inte sånt där utan alkohol alltså. Ska även här lägga till att jag var lite smått berusad när jag gick på planet. Var ju tvungen att göra slut på mina sista danska kronor för dom har jag ingen nytta av tänkte jag.
Kom i alla fall hem till Berlin. Hem till en lägenhet med en kille med film och vin. Det var najs.
Igår var vi båda två lediga vilket innebar att vi typ sov bort hela dagen. På kvällen hade vi folk här. Thomas, Jessi, Sessilli och Knut kom hit och drack massor med vin och öl och åt pizza. Sjukt najs, och jag blev lite full då med. Allt var som sig bör alltså.

Idag har jag jobbat, och kl19 kom godingen Emelie förbi. Vi pratade om allt möjligt, och gick sedan till Massai, en afrikansk restaurang som ABSOLUT bör besökas! Stört god mat, jag blir alltid lite för mätt för att jag inte kan sluta äta, och deras mango öl slår allt!
Nu är jag i en matkoma och tänkte försöka somna innan jag får ny energi.
PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget