fredag 30 oktober 2009

Venedig i bilder

Första jag såg från båtbussen som körde mig till Venedig, San Zaccaria


Vendig

Första kvällen, skulle ut på middag med mig själv efter att ha sovit 3 timmar, på ett dygn

Var bara tvungen att visa den finfina badmössan jag fick på första hotellet. Väldigt praktiskt!

Utsikt från Rialto bron. Grand Canal där den är som smalast


Utsikt från hotellrum nr 2, vänster

Höger

Hittade funktionen "självutlösning" vilket jag har väldigt kul åt


Familjen kom, min bror Adam

Emma

Familjen innan första middagen på Rialto bron

Mys på Markusplatsen till levande klassisk musik

Båtfärd till Piazzo il Roma


Jag och mina småsyskon

Mamma och jag var på Peggy Guggenheim Collection, bästa jag sett på länge


Mammas favorit...

La familia utanför hotellet

Mamma betalade 80euro för att vi skulle få åka gondol i 30 minuter, det va värt det sa hon



Så, då var man hemma igen då. Är helt slut idag. Resan har varit grym. Jag väntar med spänning på Emmas kort som hon kommer lägga upp på facebook, dom är sjukt mycket bättre och fler.

Sista dagen när vi var på en lunchrestaurang, så hände något konstigt. Jag gick på toa, och stod i kö lite. Det stod en man i 35 års åldern och väntade på herrarnas toalett också. När jag var klar tvättade jag händera utanför toaletten, och där stod han fortfarande och väntade. När jag tvättat klart fixade jag med håret en stund. Då såg jag i spegeln att han inte stod bakom mig längre, men han hade ju inte gått in i en toalett? Då ser jag i ögonvrån att han står på alla fyra på golvet. Jag kollar ner mot mina skor och där står han, med världens lyckligaste leende, och stirrar upp under min kjol, rakt upp mellan benen. När han ser att jag ser honom reser han sig jättesnabbt och jag tänker så fort och så mycket. Jag knuffar till honom och skriker; "WHAT THE FUCK DO YOU THINK YOUR DOING??!!" Puttade så några gånger, och skällde. Han sa att han hade tappat sin keps på golvet, haha. Jag gick ner till ägaren och sa vad som hade hänt, vi gick upp på toaletten och han blev självklart utslängd. All personal på stället var bara killar och män, och dom hade inte så mycket medlidande för mig som jag hade hoppats på. Dom tyckte att det hela var ganska roligt, och skrattade mest åt det.
Jaja, man får la bjussa på sig själv ibland då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget