måndag 12 oktober 2009

Heldag med E.









Igår fick jag sällskap på min söndagsrutin; ryssen. E följde med, och för första gången vågade jag mig på brunchen dom har på söndagar. Det är ett stort långbord, fullknökat med mat. Massor av lax, konstiga rullar med grejer i, pajer, fyllda paprikor, tomater osv. OCH, i slutet av bordet (närmast oss) dessert avdelningen! Det är ju buffé dessutom, så vi plockade på oss allt möjligt. Sjukt gott, och sjukt mätt var man efter.
Sen en liten sväng på marknaden, hittade ingenting direkt... Tänkte hitta två små fotöljer, men var lite sena (som vanligt). Vi bestämde oss för bio, och E ville se Inglourious Basterds, som jag iofs redan sett, men gärna ville se igen. Så vi åkte till Sony Center där man kan få se alla filmer på ordinal språk, med engelsk text, vilket underlättar enheldel i den franska delen av filmen. (Sist jag såg den var det franskt tal och tysk text... lite svårt att hänga med då alltså..) Den var bra den här gången också! Vad som var ännu bättre denna gången var att jag hann köpa öl innan filmen började. JA! Jag vet, stark öl och vin kan man köpa vid popcornen, underbart! E köpte en nacho tallrik med ost dip, EIOW.
När vi kom ut spöregnade det. Vi åkte hemåt Friedrichshain, och satte oss på en mysig bar runt hörnet, jag drack en halv karaff rött vin, och E öl. Vi pratade om vänner, Berlin och framtiden. Pengar, utbildning och jobb. Bra dag, och kväll.

Sov nästan tolv timmar inatt igen, båda två. Tror att vi fortfarande är rätt sjuka, med tanke på att vi aldrig blir utvilade. E ligger i sängen nu, och säger att han mår skit. Jag tycker han ska stanna hemma från jobbet, men han är ju likadan som jag, så han ska dit i alla fall.
Jag skulle på utställning med Jessi idag, men eftersom jag sov så jävla länge, blev det för sent. Men nu ska jag handla veckans mat lite snabbt, sen ner på stan och fika med mig själv på mitt favvo ställe i Mitte, åka till fiket och jobba ett par timmar, och efter det hem till Jessi och Frida på Frida´s födelsedags middag! Kanon dag tror jag.

Resten av veckan är också knökad med grejer; imorgon tisdag, efter jobbet ska vi till appartement och äta gratis mat och dricka vin, på onsdag efter jobbet ska jag på middag MED jobbet, på torsdag efter jobbet kommer Kalle Balle till Berlin, då ska vi väl ut o käka eller dricka vin när han kommer. Fredag ska jag bara hänga med honom och visa honom runt på stan. Lördag efter jobbet, hänga med Kalle, antagligen förfest på Karaoke bar, sen utgång som kommer inkludera Arena Club och Berghain, söndag blir det ryssen när vi vaknar, marknads häng och antagligen utgång igen. *phust*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget