söndag 4 oktober 2009

genau, sontag




Jag hade den mest menlösa dagen på jobbet igår; helgdag i Tyskland, allt är stängt, men inte VI! Nejnej, vi hade öppet. Jag hade typ tio danska turister som kunder, på 5 timmar. Så jag fick stänga och gå hem. Men timmarna gick faktiskt sjukt fort, och jag lyssnade på Veronica Maggio på jättehög volym och sydde ihop trasiga grejer.Stack hem och trodde att E skulle ha kommit hem, men det hade han inte. Stina och Thomas kom och hämtade mig, så gick vi o käkade. Eftersom att mataffärerna var stängda, så hade ingen av oss mat hemma, så det fick bli restaurang igen. Vi drack vin hemma hos mig efter, och då hade E kommit hem. Hängde lite med honom, sen hoppade vi på S42:an upp till Schönhauser och Prenzlauer Berg, och hem till Jessi och Frida. Där dracks det en jävla massa vin, åts halloumi i bröd, mer vin och till slut gin. Efter det var jag i alla fall kalas full och satt på toaletten några gånger i hopp om att kunna må bättre, men var bara nära på att somna på golvet hela tiden, så till slut tog Thomas och jag en taxi till F-hain och säng. Så gött det var att komma i säng alltså.

Idag har jag haft en ganska menlös bakis söndag. Jag bestämmer mig varje söndag för att jag allt är värd en rysk frukost, och det serverar dom fram till kl16. Så när klockan närmar sig halv fyra, så hoppar jag in i duschen, slänger på mig kläder och smink för att tio i lämna lägenheten och med raska steg ta mig till Datscha. Varje vecka kommer jag dit fem i, och jag beställer en vegetarisk frukost, och jag får samma svar varje vecka; "vi serverar bara frukost fram tills kl16". Varpå jag, varje vecka, kollar på min mobil. 15:55. Men jag orkar aldrig tjafsa så jag tar alltid nånting annat.
Sen sitter jag där, läser och skriver och gottar mig i maten. Sen kollar jag klockan, och vid 17:15 brukar jag ta mig 200m till marknaden, vilken alltid är på väg att stänga. Folk packar ihop sina grejer igen, och jag tänker; faan, nästa vecka måste jag vara här lite tidigare. Går en lång promenad och hamnar ofta runt kl 18:30-19 vid datorn här igen. Sen sitter jag här. Och slappar, om ingen kommer med något bättre förslag.

Min söndags rutin alltså.

2 kommentarer:

  1. haha ! jag tycker att din söndagsrutin låter så sjukt fin. jag vill också ha en. jag skall skaffa mig..

    tack för dina ord angående framtidsjäveln. saken är den att jag är så skoltrött och omotiverad så att jag inte vill göra ngnting. jag vill inte plugga, inte jobba. bara vara. göra bra saker ! äsch..
    men någon gång lär man väl hamna någonstans och man får väl bara be till gud att det blir någon bra stans.

    SvaraRadera
  2. mm... jag vill inte heller göra någonting. någonting vettigt alltså. bara kunna... glida runt lite, men inte behöva vända på varenda krona.:/ det är ju bara ett drömscenario, men gud vad mysigt det hade vart.
    undra vart vi är om typ 5-8 år...

    SvaraRadera

som tänkte något efter detta inlägget